Pròxima parada: turisme de proximitat

0
451

Diversos ajuntaments, la Generalitat i el Patronat de Turisme impulsen una campanya amb fotos icòniques als busos Sarfa


 

Un total de vint fotografies de llocs icònics de la Costa Brava i la seva rodalia recorren des d’aquest dilluns les carreteres catalanes. Ho fan logotipades als laterals d’autobusos de la companyia Moventis Sarfa, acompanyades al mateix temps d’un lema que interpel·la directament qui el llegeix i el convida a passar les vacances d’estiu o a visitar el litoral gironí: «Relaxa’t, gaudeix i enamora’t de la Costa Brava», «T’esperem amb il·lusió. Vine a la Costa Brava» o «El paradís el tenim a casa. Vine a la Costa Brava», entre altres eslògans.

La iniciativa, una unió d’esforços publicoprivada, es va presentar ahir al migdia a l’esplanada del port de Palamós, amb la presència del conseller de Territori, Damià Clavet, entre altres autoritats. Es tracta d’un projecte que uneix ajuntaments, la Generalitat de Catalunya i el Patronat de Turisme, a part de Moventis Sarfa. En total, hi ha vint municipis que hi participen, amb una notòria presència de nuclis alt-empordanesos, set: Cadaqués, Castelló d’Empúries-Empuriabrava, el Port de la Selva, Figueres, l’Escala, Llançà i Roses. En aquest sentit, el protagonisme comarcal es veu representat als autocars amb imatges com ara el front marítim de Cadaqués, les ruïnes d’Empúries o el Museu Dalí de Figueres.

Els objectius principals de la campanya són fomentar la mobilitat en transport públic, impulsar el turisme de proximitat i divulgar la marca Costa Brava arreu on la companyia Moventis opera. Concretament, el projecte s’adreça als habitants de l’àrea metropolitana de Barcelona, uns tres milions d’usuaris potencials.

«UNA PASSA ENDAVANT». El conseller Calvet va destacar que les imatges i els lemes que llueixen als autobusos «conviden la gent a venir a la Costa Brava». «Fem una passa endavant i una crida al turisme local, perquè gaudeixi de la destinació de manera segura, però també il·lusionant», va afegir el conseller, reiterant també que la campanya s’ha creat gràcies a la col·laboració del sector públic i del privat.

El conseller Calvet, i altres autoritats, a la presentació de Palamós

Calvet, però, tampoc va amagar que aquest 2020 el turista serà de proximitat; sobretot, després que la pandèmia del coronavirus hagi compromès determinats mercats i hagi tocat de ple l’arribada de turistes estrangers. I com a exemple, el conseller va confirmar que «es descarta del tot» que en aquesta temporada hi hagi escales de creuers tant al port de Palamós com a la badia de Roses. A banda, Calvet també va subratllar que la situació no es dona tan sols a la Costa Brava, sinó que es reprodueix arreu del món. «Tan sols han aguantat alguns creuers de petit format, amb caràcter de luxe i adreçats també al turisme local», va puntualitzar.

El conseller també va apuntar que la Generalitat ja treballa amb vista al 2021, i es va mostrar confiant que aleshores el turisme de creuer es recuperi a la Costa Brava. «A més, també organitzarem aquí la conferència “Medcruise”».

«TANQUES PUBLICITÀRIES MÒBILS». Per la seva banda, el president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme, Miquel Noguer, va destacar que la campanya suposarà «tenir tanques publicitàries mòbils arreu del país». «La companyia Sarfa és ADN Costa Brava, i el Patronat i els ajuntaments també», va afegir Noguer, que també va subratllar que la iniciativa es converteix en «una bona oportunitat per reclamar que vinguin els visitants de casa nostra» i, en el cas dels que ja hi hagin fet estades, perquè puguin «redescobrir» la destinació turística escollida.

ACCIÓ RADIOFÒNICA. Paral·lelament, la iniciativa turística es complementa amb una acció a través de les ones radiofòniques. Així doncs, durant els pròxims caps de setmana de juliol i agost el programa Via lliure de l’emissora Rac1 donarà a conèixer, per mitjà d’entrevistes amb els diferents representants municipals, els valors i els atractius turístics, gastronòmics i paisatgístics de cadascuna de les localitats adherides a la iniciativa. 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li