Projecten un nou vial per enllaçar l’N-II i la carretera de l’Escala amb l’estació del TAV

0
519

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha projectat una nova carretera que connectarà l’N-II i la C-31 amb l’estació del tren d’alta velocitat (TAV) de Vilafant. Batejada com a Ronda Sud de Figueres, la idea és que sigui un vial periurbà de 5 quilòmetres que, a més de procurar un accés directe a l’estació, també millori la mobilitat urbana de Vilafant i els municipis propers, ja que tindrà una connectivitat molt elevada amb els pobles.
De moment la Generalitat ja ha redactat un primer projecte, valorat en 19 milions d’euros, i ha posat en marxa el procés d’informació pública dels estudis informatiu i d’impacte ambiental. Segons el document fet públic la setmana passada, la nova carretera començarà a l’enllaç de la C-31 amb l’N-II (cinturó de Ronda) i, d’aquí, s’acostarà a la línia del TAV i hi transcorrerà de forma força paral·lela fis a la carretera de Santa Llogaia d’Àlguema. A partir d’allà, se separarà cap a l’est i, al cap d’1,5 quilòmetres, es tornarà a acostar a la línia d’alta velocitat fins a l’estació. Això vol dir que la ronda passarà pels termes municipals de Santa Llogaia d’Àlguema, Vilamalla, el Far d’Empordà i Vilafant.
En la major part del seu traçat, el vial tindrà una calçada de 10 metres d’amplada que inclourà 2 carrils de 3,5 metres d’amplada cada un i dos vorals d’1,5 metres. Però en el tram que passa pel mig de Vilafant, entre l’N-IIa i el carrer de les Closes d’en Clarà, també s’hi construirà una vorera per als vianants (de 3 metres d’amplada) i un carril bici (també de 3 metres).

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li