
El mercat, la rambla, diversos establiments, i un estudi acullen creacions artÃstiques multidisciplinà ries
Estem d’acord en què veure un comerç amb la finestra tancada no és precisament una de les millors imatges. A Portbou ho saben, i precisament han aprofitat aquests espais buits per omplir-los de vida, o més ben dit, d’art.
L’Associació Amics de Portbou ha aconseguit convertir el municipi en un galeria artÃstica. A través de la iniciativa «Missatge a l’ampolla», han situat diverses obres en sis espais diferents de la ciutat. AixÃ, tant portbouencs i portbouenques com tota la resta de visitants podran gaudir de pintures, dibuixos, gravats, litografies i escultures, entre d’altres à mbits creatius, tot recorrent Portbou.
LA RAMBLA. En aquest via del municipi s’hi troben tres espais que acullen diferents obres dels artistes. Un d’ells és el local del pintor Miquel Comas. A dins s’hi poden trobar petites representacions artÃstiques de diversos creadors. Entre elles, les pintures del mateix Comas, que explica «el meu estudi és just al pis de dalt». Aquesta part inferior acull aquestes peces «grà cies la iniciativa de la Carla, que em va proposar aquesta idea, i la veritat és que queda molt bé». Precisament són ell i la Carla, que és la precursora de l’Associació Amics de Portbou, els que s’encarreguen d’obrir aquest espai de forma totalment gratuïta, si els visitants se’l troben tancat.
L’AJUNTAMENT INTERMEDIARI. Des de l’Associació Amics de Portbou, es van posar en contacte amb l’Ajuntament. El seu alcalde, Xavier Barranco, n’explica l’origen: «Ens van presentar un projecte on agafaven espais de la via pública. Nosaltres com a ajuntament els hi vam cedir els espais públics, i vam anar demanant permisos als privats».
Barranco es mostra molt satisfet per aquesta iniciativa «Nosaltres estem molt contents, ja que no és el mateix veure una botiga tancada a l’hivern, que veure una botiga que es converteix en una sala d’exposicions», i afegeix «A Portbou tenim una vida cultural molt intensa, sobretot durant l’hivern, que és quan estem gaudint del nostre vent, del nostre mar… és molt millor poder-ho gaudir amb aquestes propostes que t’alegren els ulls. Algunes d’elles sn molt atrevides, t’interpel·len.»
Gran part d’aquest oxigen cultural prové de l’Associació Amics de Portbou. L’entitat no només està al darrera de la campanya «Missatge a l’ampolla», sinó que realitza activitats de tot tipus durant tot l’any. «Els hi estem molt agraïts. A ells, i també als propietaris, que no ha posat cap impediment en cedir els seu aparador», clou Barranco.
Leave a Reply