Pomona, líder en ‘foodservice’, compra Friolisa i preveu facturar 100 milions

0
1198

La multinacional francesa ha adquirit l’empresa, amb seu a Vilafant, i té per objectiu ampliar el mercat estatal


L’empresa alt-empordanesa, especialitzada en la distribució i la comercialització de productes alimentaris per a la restauració, Friolisa, ha passat a mans del grup francès Pomona, líder en aquest sector. La multinacional ha adquirit l’empresa, amb seu a Vilafant, «per posicionar Friolisa en el projecte europeu de Pomona», tal com explica el director gerent, Quim Roca, i no per «no per un problema de salut econòmica». Roca, en declaracions a HORA NOVA, assegura que aquesta unió està en línia de l’evolució actual del sector de la distribució, i és molt «positiva, ja que ens permetrà avançar en el mercat». El director gerent afegeix que aquest darrer moviment «no ha estat vendre per vendre, sinó ben al contrari: ho hem fet per anar un pas endavant en la tendència del sector i de la nostra competència». Comptar amb Pomona, per Roca, és sinònim de «seguretat i fortalesa» dins la branca econòmica del foodservice.

OBJECTIUS. Pel que fa als canvis que comporta la venda de Friolisa a la multinacional francesa, Roca preveu que, en l’àmbit català, «es generaran més llocs de treball i també s’augmentaran les vendes». L’empresa continuarà operant amb les marques Geland i Gurmalia, com fins ara.

D’altra banda, un dels objectius principals de Pomona és accelerar el creixement de les empreses i activar un pla per estendre la seva xarxa a tot el territori espanyol.

Actualment, Friolisa compta amb una plantilla de 136 persones, repartides entre els departaments de venda, compra, magatzem, distribució, televenda, administració i finances, i manteniment i sistemes.


Pel que fa al vessant econòmic, actualment Friolisa és una de les empreses amb major trajectòria a Catalunya en el subministrament d’aliments per a la restauració. L’any passat la marca local va facturar un total de 45,5 milions d’euros i Roca assegura que, amb l’entrada de Pomona, «en un termini de dos o tres anys, juntament amb l’altra empresa del grup Cadaico, podem facturar 100 milions d’euros». De cara a aquest 2018, està previst que l’empresa augmenti un 12% els seus beneficis, i facturi un total de 51 milions d’euros.

MERCABARNA. L’empresa alt-empordanesa no preveu augmentar significativament la seva oferta d’aliments congelats, refrigerats o de temperatura ambient enguany. Tal com explica Roca, aquest 2018 es donarà «continuïtat als projectes que Friolisa ja tenia engegats, com potenciar la venda de peix fresc». Cal recordar que l’empresa va comprar Gurmalia i això els va permetre arribar al mercat gastronòmic. El 2016 amb l’inici del projecte del peix fresc, Friolisa va comprar unes instal·lacions a Mercabarna, cosa que va significar un punt clau de l’expansió de l’empresa.

Pel que fa a la filosofia de Friolisa, el director gerent diu que «continuarà com fins ara». Explica que la multinacional francesa no necessàriament vol implantar els seus productes, «ja que tots els productes no encaixarien en la nostra oferta del territori català i espanyol». Friolisa actualment disposa d’una oferta de més de 2.500 productes i una cartera de 5.000 clients, dispersats en la restauració independent arreu del territori català.

Pel que fa a l’oferta, Roca explica que, cada vegada més, França s’interessa per a la gastronomia espanyola. Afegeix que els directius francesos no tenen la intenció de «canviar la manera de fer de la nostra empresa, simplement volem fer-nos més forts en la concentració del sector de distribució de productes alimentaris».

POMONA. La multinacional és un dels principals líders europeus en el que es coneix com a foodservice. L’empresa francesa, amb més de 100 anys d’història i de capital familiar, factura 3.700 milions d’euros i té una plantilla actual de 10.500 treballadors.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz