PlanificaciĂł escolar, assignatura pendent

0
527

Hi ha temes que trascendeixen la tertĂşlia del cafè, ens preocupen als pares, germans, tiets i avis i ens treuen la son a tota la famĂ­lia. Escollir llar d’infants, escola o institut Ă©s un d’aquests temes feixucs. No hi ha respostes fĂ cils: no sempre pot ser la que volem, ni la que ens queda mĂ©s a prop. Mai sabrem: quina Ă©s la millor? com hauria anat si… preguntes que ens fem sovint i queden sense respondre.

La ciutat de Figueres tĂ© llars d’infants, escoles i instituts genials, amb alumnes guardonats arreu del territori i que destaquen en gairebĂ© tot (robòtica, redacciĂł, lectura, proves de matemĂ tiques, d’anglès,argumentaciĂł…).

Tenim grans professionals de l’educació i les AMPA molt implicades però la ciutat no té una planificació escolar que reculli les necessitats, en faci un diagnòstic i pugui pendre mesures per l’equitat i contra la segregació escolar.

Cal un lideratge polític en aspectes educatius que traspassi la mateixa regidoria i que impliqui polítiques socials, esportives i culturals amb compromisos d’accions conjuntes introduint i aplicant el concepte d’educació a temps complert.

Massa sovint en aquesta ciutat el lideratge l’ha fet la comunitat educativa i sort en tenim. I gràcies a aquest lideratge el Moviment de Renovació Pedagògica és una realitat i motor de reflexió pedagògica i de formació continuada.

Massa sovint en aquesta ciutat el lideratge l’han fet les AMPA que reclamaven escoles dignes, i s’implicaven en aquells temes que traspassen obligacions però que quan cal fer alguna cosa pels fills s’implica tothom.

Massa sovint en aquesta ciutat els tècnics de l’ajuntament traspassen parets i horaris per tirar endavant projectes transversals com “Teixint Móns” o d’altres de caire esportiu i social, com les Trobades de Casals d’Estiu.

Massa sovint els regidors nomĂ©s podem ajudar a traspassar la informaciĂł, recollir demandes si s’escau… però sense lideratge no hi ha acciĂł polĂ­tica.

La ciutat necessita una planificació escolar clara amb decisions polítiques valentes. Cal una visió global de tota la ciutat i pensant en educació secundària i formació d’adults diria visió comarcal.

La ciutat necessita pensar i treballar amb totes les llars d’infants, escoles i instituts, no es tracta de netejar un pati, de pintar una paret… Parlem de repensar el model caduc que ens porta al fet que en algunes escoles la demanda de places superi l’oferta i ens porta a models diferenciats d’atenciĂł a la diversitat segons l’escola sigui pĂşblica o concertada. Pensem que cal continuar treballant conjuntament comunitat educativa i empresariat perquè la formaciĂł professional s’ajusti a les necessitats de la ciutat i la comarca.

Els regidors d’ERC creiem que cal donar a les llars d’infants un valor educatiu primordial, aquesta etapa de 0-3 anys ha de ser una etapa educativa que ens ajudi a paliar necessitats derivades d’entorns amb menys recusos i sobretot i de manera urgent ens cal un projecte clar contra la segregació escolar lligat a l’equitat educativa i a acompanyaments familiars. Ens cal creure que la planificació escolar i el lideratge educatiu és bàsic per fer avançar tota la ciutat, ja ho diuen que “cal tota la tribu per educar un nen”, per això ens “cal tota la ciutat per educar”

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz