Peralada ambienta ‘Madama Butterfly’ en la Nagasaki devastada per la bomba atòmica

0
999

La tragèdia japonesa de Puccini desembarca dilluns al festival sota la mirada del director d’escena Joan Anton Rechi


Una música que apel·la directament al cor i a les emocions han convertit Madama Butterfly en una de les òperes més emblemàtiques i cabdals del repertori clàssic. I el proper dilluns, i en una segona funció dimecres, 9 d’agost, aquesta tragèdia japonesa del mestre Puccini desembarca a Peralada sota la mirada del director d’escena Joan Anton Rechi, en una coproducció del Festival i la Deutsche Oper Am Rhein. En aquesta ocasió, Rechi, que s’ha envoltat de fidels col·laboradors, presenta una Madama Butterfly torbadora i emocional, situada en el poètic univers de la destrucció. La narració, situada en el període més obscur de la ciutat de Nagasaki durant la Segona Guerra Mundial, converteix la tragèdia que afecta la protagonista immersa en la desolació, en una tragèdia també col·lectiva, que esquitxa tots els personatges de la història. “És la tragèdia de Butterfly però, per fer-ho més profund, també ho és de tot un poble amb uns personatges que intenten sobreviure”, ha explicat Rechi en la presentació del muntatge.

En el repartiment, primeres espases de la lírica internacional: la soprano albanesa Ermonela Jaho, la Madama Butterfly dels nostres dies, serà Cio-Cio-San a Peralada. Al seu costat, el tenor americà Bryan Hymel i el baríton Carlos Álvarez seran el tinent de la marina dels EUA B.F Pinkerton i Sharpless, cònsol dels EUA a Nagasaki, respectivament.

PROPERS CONCERTS. Aquest cap de setmana la programació del Festival Castell de Peralada continua amb les actuacions de Pretty Yende, Ignasi Cambra, Ainhoa Arteta , Julia Lezhneva i Gregory Kunde.

La crònica

Peralada va viure divendres una nit màgica amb l’estrena de La bella i la bèstia, el tradicional conte explicat a través de la dansa del Malandin Ballet de Biarritz i la música de Txaikovski interpretada en directe per l’Euskadiko Orkestra Sinfonikoa, que va fer petit l’auditori del parc del castell. En l’espectacle, de 80 minuts, amb un vestuari i posada en escena exquisits, el coreògraf Thierry Malandain va explicar  el conte amb senzillesa donant prioritat al cos dansaire, a la seva potència, virtuosisme, humanisme i sensualitat. Per una altra banda, el festival va tornar a picar l’ullet a la cultura francòfona la nit de dissabte amb l’estrena a l’Estat de Vaille que vivre, a càrrec de l’actriu Juliette Binoche i el pianista Alexandre Tharaud. L’espectacle musicoteatral, en format íntim, en homenatge a la cantant francesa Barbara, va ser tot un èxit.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li