Pas important per a la implantació de la via d’ample internacional a Vilamalla

0
455

 Bona notícia per l’Empordà i, sens dubte, per al desenvolupament del corredor mediterrani a les comarques gironines. El Departament de Territori i Sostenibilitat ha licitat el projecte per estendre i implantar l’ample de via internacional a la terminal del Far-Vilamalla. Això suposa un impuls per una demanda històrica però fer-la realitat depèn en bona part de la voluntant del nou Govern espanyol i també de les institucions europees que haurien de donar el vistiplau al projecte perquè es pogués finançar –en almenys un 50%– amb fons Feder.
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, en declaracions periodístiques la setmana passada, calculava que l’obra podia oscil·lar entre els 7 i 9 milions d’euros. Font va detallar: “Encarreguem el projecte amb el coneixement d’Adif i quan el tinguem acabat, que esperem que sigui a la primavera que ve i esperem ja amb nou ministre, veurem la voluntat del Govern espanyol per invertir.” Comptant els ajuts europeus, l’Estat espanyol hauria d’assumir dos milions d’euros i la Generalitat de Catalunya, dos milions més. La resta de l’obra s’hauria de finançar amb les subvencions europees.

EL PROJECTE. Actualment la terminal de mercaderies de Vilamalla té dues vies d’ample ibèric d’una longitud útil de 478 metres cadascuna d’aquestes. L’actuació preveu fer la connexió de la terminal amb ample estàndard europeu a la RFIG (Red Ferroviària de Interés General) com a mínim al costat nord. També es projectaria allargar les vies fins als 750 metres i dotar-les d’ample de via mixt (ibèric i internacional). A més, també es farien obres a l’interior de la terminal per dotar-la de vies d’ample mixt.Això suposaria fer les obres necessàries en qüestions de seguretat, de senyalització i de millora. També està prevista la millora de la mateixa estació de Vilamalla.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li