Nou trĂ mit per construir la futura ronda Sud de Figueres

0
667

El Departament de Territori i Sostenibilitat ha aprovat definitivament l’estudi informatiu i el d’impacte ambiental


El Departament de Territori i Sostenibilitat (TES) ha fet un nou tràmit per construir la futura ronda Sud de Figueres, que ha de donar un accés directe a l’estació del TAV de Vilafant per als vehicles que vénen de les zones de Girona i de l’Escala. La setmana passada va publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) l’aprovació definitiva de l’estudi informatiu i el d’impacte ambiental.

La nova carretera -el projecte de la qual es va començar a tramitar el 2014- allargarà l’actual C-31 fins a l’estació i passarà pels termes municipals del Far d’Empordà, Santa Llogaia d’Àlguema i Vilafant. Seran gairebé 5 km que començaran a la rotonda on enllacen la C-31 i l’N-IIa, transcorreran paral·lels al ramal ferroviari de Vilamalla, i passaran per sobre de la rotonda que Foment ja està construint a l’accés a l’estació de Vilafant.

Per minimitzar els efectes de l’obra i de la futura infraestructura sobre una zona de camps agrícoles de les Forques (Vilafant), el TES ha escollit la primera alternativa de les dues que hi havia. És la que desplaça cap a l’est el tram de vial que anirà de la rotonda de la zona esportiva fins a la rotonda del camí de Puig Martí.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz