‘No hem pogut promocionar el nou producte i el nombre de vendes no ha sigut tan alt’

0
612

Guillem Castañé i Pere Coll són els socis i productors d’Emporarum, empresa empordanesa de plantes medicinals i aromàtiques


Com i quan neix Emporarom?
Som una empresa molt jove que neix de la unió de diferents productors empordanesos de plantes aromàtiques i medicinals, amb la intenció de recuperar el coneixement d’aquelles plantes del nostre entorn que tradicionalment han estat usades amb finalitats curatives, culinàries o aromàtiques, desenvolupant alhora productes que siguin atractius en la societat actual. El nom neix de la unió dels mots Empordà i Aromàtiques, que a més recorda el nom llatí d’Empúries: Emporiae. Les plantes que es cultiven es troben en diferents terrenys, arran de mar i a prop d’espais d’interès natural. I el cultiu és de producció ecològica, en petites extensions, on es treballa de forma artesanal tot el procés.

Quins són els seus objectius?
Fer un producte artesanal, innovador, de proximitat i ecològic.

Quina és la principal via de negoci?
La producció de plantes aromàtiques i medicinals en cultiu ecològic, a partir de les quals elaborem diferents productes. Hem començat amb les infusions i seguidament amb els condiments de cuina, ja que són productes que podem elaborar de manera autònoma. Però des de ja fa un temps, estem treballant conjuntament amb altres sectors, buscant sinergies que ens permetin poder oferir nous productes que incloguin les nostres plantes, com són el sector vinícola, pastisser, fruita, peix… sempre lligats a l’Empordà.

També porten a terme altres activitats, com ara visites especials.
Emporarom té un camp productiu i visitable de plantes aromàtiques i medicinals, dedicat a la divulgació d’aquestes, on es realitzen visites i tallers lligats al seu coneixement. Està situat a l’Escala, al costat de les ruïnes d’Empúries, i molt inspirat en elles.

Com els ha afectat la pandèmia?
Principalment hem vist afectada la part del contacte directe amb el client, ja que no s’ha pogut fer cap mena d’esdeveniment. No hem pogut promocionar el nou producte com ens hagués agradat, i conseqüentment, el nombre de vendes no ha sigut tan alt.

S’han hagut de reinventar?
Hem continuat treballant per crear productes nous, com els condiments de cuina, que ens han permès desestacionalitzar-nos. A més, hem començat a donar molta visibilitat a l’empresa a les xarxes per mantenir el contacte virtual amb clients i població en general.

Des del 20 de novembre està en marxa la campanya L’Empordà als aparadors. Com la valoren?
Creiem que és una iniciativa que pot ajudar els petits productors a donar a conèixer el seu producte en botigues que no són del mateix sector. Per tant, també servirà per fomentar noves sinergies.

Com hi participa Emporarom?
Aportant el seu producte als aparadors de diferents pobles.

Creu que la campanya pot ser una via per ajudar els establiments i les empreses de la comarca en una situació com l’actual?
La campanya pot ser beneficiosa tant per nosaltres, ja que ens ajuda a fer visible el nostre producte, com per les botigues, perquè fan d’incentiu per tenir un aparador original i atractiu pel client. A més, també serà útil per a la difusió que se n’està fent a través de les xarxes socials, gràcies al reclam del photocall organitzat.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li