No deixem passar el tren

0
639

Figueres ja fa temps que Ă©s una ciutat de tercera categoria. SĂłn molts els problemes que tĂ© i que dia a dia, per molt que el nou alcalde estigui ple de bones intencions, es van agreujant. La seva antecessora va deixar una ciutat menjada per la inseguretat, incĂ­vica, amb un trĂ nsit impracticable, i un sense fi de problemes de difĂ­cil soluciĂł. Amb sis mesos Ă©s missiĂł impossible arreglar o tan sols perfilar alguna de les possibles solucions a algun d’aquests. S’haurien de fer veritables polĂ­tiques de xoc, i evidentment, a cinc mesos de les eleccions municipals, no crec que el Sr. Masquef vulgui assumir ni aquest ni cap risc.

AixĂ­ doncs, mirem mĂ©s enllĂ . No sĂ© si les diferents formacions polĂ­tiques que es presenten ho portaran en el seu programa o no, sĂ© d’una que sĂ­. El Partit Popular ho portava el 2015 i segurament ho haurĂ  perfilat molt mĂ©s en aquestes properes eleccions.

La qĂŒestiĂł en concret, que tant mal ens fa i afecta la ciutat, sĂłn els passos a nivell que estan al bell mig de la nostra ciutat; en concret sĂłn dos. La seva situaciĂł geoterritorial no podia ser mĂ©s desencertada: un d’aquests Ă©s confrontant amb una gran escola, i l’altre, a pocs metres, estĂ  en un punt cardinal de gran importĂ ncia per la fluĂŻdesa del trĂ nsit rodat, i aquest queda paralitzant totalment uns 10/15 minuts en alguns moments, ja que s’ha d’esperar que passin fins a tres trens.

Moltes ciutats de les mateixes caracterĂ­stiques que Figueres, com ara Vic o altres poblacions mĂ©s petites com Molins de Rei, han desenvolupat diferents projectes per erradicar aquesta situaciĂł. Molins de Rei va fer una important obra: va cobrir tota la via que passava per dins del poble amb un gran tĂșnel. Vic va optar per recobrir la zona dels passos a nivell amb una mena de pont pel qual hi passen els vehicles i els vianants.

Vam deixar escapar el tren en el seu moment, amb el Sr. Santi Vila, per no presentar un projecte a les administracions superiors. Ciutats com Montcada i Reixac, sĂ­ que ho van fer. L’anterior Govern espanyol ho va aprovar i ara començaran les obres. Malgrat que les obres no hagin de ser subvencionades amb els pressupostos de l’Ajuntament, aquests hi podrien incloure millores per minimitzar-ne l’impacte (per exemple ponts de ferro per als vianants). Alhora, hem tingut diversos reforços pressupostaris que no s’han sabut aprofitar: el Pla Zapatero, el pla de barris… En quĂš pensava en aquells moments l’equip de govern? En posar plafons lumĂ­nics per la ciutat? En arranjar parcs innecessĂ riament? S’hauran arribat a perdre subvencions per falta d’iniciatives? No vull imaginar-me que aquesta darrera qĂŒestiĂł hagi estat possible. Uf!

La situaciĂł del pas a nivell a dins de les poblacions Ă©s tercermundista, incĂČmode i molt, molt perillosa. No podem permetre ni esperar que es perdi cap mĂ©s vida humana per culpa del tren. Tampoc podem posar en risc les nombroses vides dels nens que van a l’escola. No hem d’oblidar que sĂłn nens, imaginatius, amb ganes de jugar, i a vegades no prenen tantes precaucions com la poblaciĂł adulta. Aquestes i altres qĂŒestions no les podem passar per alt.

AixĂ­ doncs, desitjo que suprimir els passos a nivell de la ciutat de Figueres sigui una de les prioritats dels partits. Que no nomĂ©s ho duguin en els seus programes electorals per quedar bĂ©. S’haurĂ  de lluitar molt, anar a Barcelona, a Madrid… on faci falta, perĂČ buscar subvencions de les administracions per fer realitat el projecte ha de ser un objectiu principal. Si es fan accions de cara a l’exterior, com anar a FITUR-Madrid, primer millorem la ciutat, contrĂ riament estem venent fum. Figueres no nomĂ©s Ă©s DalĂ­ i el castell de Sant Ferran, Ă©s un tĂČtem, s’ha de vendre sencera. Ha d’estar l’altura i poder competir amb les millors ciutats europees.

No deixem passar més el tren! Els passos a nivell han de ser erradicats ja! Per una millor ciutat, més seguretat pel ciutadà, cap més accident i cap més mort.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz