No deixem passar el tren

0
732

Figueres ja fa temps que és una ciutat de tercera categoria. Són molts els problemes que té i que dia a dia, per molt que el nou alcalde estigui ple de bones intencions, es van agreujant. La seva antecessora va deixar una ciutat menjada per la inseguretat, incívica, amb un trànsit impracticable, i un sense fi de problemes de difícil solució. Amb sis mesos és missió impossible arreglar o tan sols perfilar alguna de les possibles solucions a algun d’aquests. S’haurien de fer veritables polítiques de xoc, i evidentment, a cinc mesos de les eleccions municipals, no crec que el Sr. Masquef vulgui assumir ni aquest ni cap risc.

Així doncs, mirem més enllà. No sé si les diferents formacions polítiques que es presenten ho portaran en el seu programa o no, sé d’una que sí. El Partit Popular ho portava el 2015 i segurament ho haurà perfilat molt més en aquestes properes eleccions.

La qüestió en concret, que tant mal ens fa i afecta la ciutat, són els passos a nivell que estan al bell mig de la nostra ciutat; en concret són dos. La seva situació geoterritorial no podia ser més desencertada: un d’aquests és confrontant amb una gran escola, i l’altre, a pocs metres, està en un punt cardinal de gran importància per la fluïdesa del trànsit rodat, i aquest queda paralitzant totalment uns 10/15 minuts en alguns moments, ja que s’ha d’esperar que passin fins a tres trens.

Moltes ciutats de les mateixes característiques que Figueres, com ara Vic o altres poblacions més petites com Molins de Rei, han desenvolupat diferents projectes per erradicar aquesta situació. Molins de Rei va fer una important obra: va cobrir tota la via que passava per dins del poble amb un gran túnel. Vic va optar per recobrir la zona dels passos a nivell amb una mena de pont pel qual hi passen els vehicles i els vianants.

Vam deixar escapar el tren en el seu moment, amb el Sr. Santi Vila, per no presentar un projecte a les administracions superiors. Ciutats com Montcada i Reixac, sĂ­ que ho van fer. L’anterior Govern espanyol ho va aprovar i ara començaran les obres. Malgrat que les obres no hagin de ser subvencionades amb els pressupostos de l’Ajuntament, aquests hi podrien incloure millores per minimitzar-ne l’impacte (per exemple ponts de ferro per als vianants). Alhora, hem tingut diversos reforços pressupostaris que no s’han sabut aprofitar: el Pla Zapatero, el pla de barris… En què pensava en aquells moments l’equip de govern? En posar plafons lumĂ­nics per la ciutat? En arranjar parcs innecessĂ riament? S’hauran arribat a perdre subvencions per falta d’iniciatives? No vull imaginar-me que aquesta darrera qĂĽestiĂł hagi estat possible. Uf!

La situació del pas a nivell a dins de les poblacions és tercermundista, incòmode i molt, molt perillosa. No podem permetre ni esperar que es perdi cap més vida humana per culpa del tren. Tampoc podem posar en risc les nombroses vides dels nens que van a l’escola. No hem d’oblidar que són nens, imaginatius, amb ganes de jugar, i a vegades no prenen tantes precaucions com la població adulta. Aquestes i altres qüestions no les podem passar per alt.

AixĂ­ doncs, desitjo que suprimir els passos a nivell de la ciutat de Figueres sigui una de les prioritats dels partits. Que no nomĂ©s ho duguin en els seus programes electorals per quedar bĂ©. S’haurĂ  de lluitar molt, anar a Barcelona, a Madrid… on faci falta, però buscar subvencions de les administracions per fer realitat el projecte ha de ser un objectiu principal. Si es fan accions de cara a l’exterior, com anar a FITUR-Madrid, primer millorem la ciutat, contrĂ riament estem venent fum. Figueres no nomĂ©s Ă©s DalĂ­ i el castell de Sant Ferran, Ă©s un tòtem, s’ha de vendre sencera. Ha d’estar l’altura i poder competir amb les millors ciutats europees.

No deixem passar més el tren! Els passos a nivell han de ser erradicats ja! Per una millor ciutat, més seguretat pel ciutadà, cap més accident i cap més mort.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li