Nits d’estrelles a Sons del Món

0
1364

RozalĂ©n, Morat, The Wailers i Ramon Mirabet actuaran al festival de Roses i CastellĂł d’EmpĂșries aquest estiu


 

Des del mes de febrer, Sons del MĂłn ha anat anunciant quatre concerts de gran format a Roses i CastellĂł d’EmpĂșries: Texas, Luz Casal, Oques Grasses i Boney M. Ara, s’uneixen al cartell RozalĂ©n, Morat, The Wailers i Ramon Mirabet. Tota una aposta: la meitat del cartell sĂłn artistes internacionals. Xavi Pascual, director de Promo Arts Music, parla, d’aquesta manera, de la 12a ediciĂł del certamen: «Sons del MĂłn s’ha convertit en allĂČ que volĂ­em, en el quart festival de referĂšncia de la Costa Brava».

Texas, Morat, Boney M., RozalĂ©n i Oques Grasses actuaran des de la Ciutadella de Roses; Luz Casal i Ramon Mirabet davant de la basĂ­lica de CastellĂł, mentre que The Wailers, la banda original de Bob Marley, ho farĂ  des de la platja d’Empuriabrava. L’espai de la Ciutadella pot acollir fins a 7.200 espectadors -5.000 a peu dret i 2.200 asseguts-, i l’aforament de CastellĂł estĂ  limitat a 900 persones.

L’alcalde de CastellĂł, Salvi GĂŒell, assenyala que estan «contents d’estar dins del Festival» des de fa sis anys i d’obrir-lo amb les actuacions de Mirabet i Luz Casal. A part de l’actuaciĂł de The Wailers, estĂ  previst un altre concert gratuĂŻt, que es desvelarĂ  prĂČximament, per les Festes del Carme a Empuriabrava. Per la seva banda, l’alcaldessa de Roses, Montse Mindan, valora el «projecte en comĂș» que uneix els dos municipis.

VILLAGE I MARIDATGES. A cada concert, com en altres edicions, s’instal·larĂ  l’espai Village amb productes del territori. La sommelier Laura Masramon serĂ  la responsable dels maridatges de vins de la DO EmpordĂ  amb les propostes artĂ­stiques dels grups programats.

PRESSUPOST. Segons dades de Promo Arts Music, el cost del festival supera els 500.000 €. Un 35% del total provĂ© del suport de l’Ajuntament de Roses, l’Ajuntament de CastellĂł d’EmpĂșries, la Generalitat de Catalunya i la DiputaciĂł de Girona. Un 8% del suport ve dels patrocinadors, mentre que el 57% restant va a cĂ rrec de l’empresa organitzadora de Sons del MĂłn.

ESTRATÈGIA COMUNICATIVA. S’han posat a la venda 18.400 entrades per a la programaciĂł de gran format, que ja es poden adquirir a travĂ©s del web del festival i a la Ciutadella de Roses. Moltes d’aquestes entrades s’han venut, ja que algunes es podien adquirir des del febrer. Una estratĂšgia que ha funcionat a l’organitzaciĂł. En una setmana, com explica Xavi Pascual, es van comprar el 25% de les entrades de Luz Casal i s’ha ocupat el 50% de l’aforament per Texas i Oques Grasses: «Hem arribat a les xifres de venda que abans s’aconseguien a final de maig, mitjans juny». Aquesta Ă©s part d’una estratĂšgia comunicativa que continua. Queden, encara, per saber els quatre concerts, de caire mĂ©s Ă­ntim i d’accent catalĂ , a cellers de l’Alt EmpordĂ .

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li