Nadal visita les obres de la C-31 a Viladamat entre crítiques de grups ecologistes

0
425

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha visitat aquest dissabte les obres de millora de traçat de la C-31 entre la Tallada d’Empordà i Torroella de Fluvià, que suposa una inversió de 63,2 MEUR i que comportarà la construcció de cinc variants al llarg dels seus 17 quilòmetres de recorregut per evitar el pas pel centre dels nuclis urbans de la Tallada, Tor, Viladamat, Torroella de Fluvià i Vilamacolum. Una dotzena d’ecologistes darrera una pancarta amb el lema ‘Si ens destrossen les contrades, alçarem les barricades’ han seguit Nadal durant la visita dels treballs per així mostrar el seu rebuig pel que consideren una ‘destrossa paisatgística’ de la nova carretera.

De fet, els membres de la plataforma Salvem el Terraprim han entregat al conseller de Política Territorial i Obres Públiques un manifest en què qualifiquen de ‘monstruosa’ la construcció de la C-31 ja que ‘afecta irreversiblement la plana agrícola empordanesa i crea una gran barrera visual des del Terraprim fins al mar’. Des de la plataforma ecologista també es critiquen les activitats extractives que s’estan duent a terme a la zona per tal de construir aquesta gran infraestructura i la pressió urbanística que generen alguns ajuntaments amb les revisions dels plans generals. Nadal ha acceptat de debatre amb ells durant alguns minuts però no ha combregat amb les seves reivindicacions.

‘Vosaltres mateixos heu detectat que hi ha un grup petit de gent que expressa el seu malestar i el seu disgust per la nova C-31’, ha assenyalat als periodistes el conseller del DPTOP, que ha estat acompanyat d’una nodrida representació d’alcaldes de la zona. ‘Per això, vull recordar que justament aquesta carretera havia estat projectada més aixecada i talussada i que gràcies a l’actual Govern ara passa a nivell i deprimida. A més, per resoldre tota la comunicació dels camps agraris i de les carreteres i camins que travessa s’han fet passos elevats eliminant l’efecte barrera’, ha explicat Nadal amb vehemència. ‘Per tant, hi ha una millora substancial del projecte anterior de CiU que nosaltres ens varem trobar’, ha puntualitzat.

‘Tota aquesta gent que ara creu que no està bé aquest projecte de tram central no va dir res, ni va obrir la boca quan en època de CiU, ja fa uns quants anys, es varen fer les obres en els dos extrems, de Corçà a Ultramort i de Vilacolum a Figueres’, ha recordat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, que també ha respost a les crítiques que ha rebut des d’algunes columnes dels diaris gironins per la magnitud de les obres viàries catalanes en comparació amb el sud de França. ‘La gent caldria que veiés més com fan les coses els altres i després comparés’, ha insistit Nadal. ‘Al sud de França, estan fent exactament el mateix que estem fent aquí. És a dir, variants en els pobles i conservant les velles carreteres’, ha enumerat el conseller del DPTOP.

‘Les solucions viàries són exactament les mateixes a Prada, el Voló o al Soler que les que estem aplicant a Viladamat o la Tallada’, ha afirmat Nadal, que ha defensat una vegada més el projecte de la C-31, la principal via de connexió entre l’Alt i el Baix Empordà que es preveu que estigui enllestida durant la tardor de 2010. ‘En plena construcció de la nova carretera és evident que hi ha un moviment de terres que no és el millor però el judici sobre l’obra s’haurà de fer quan estigui acabada’, ha comentat el conseller. ‘I llavors la gent trobarà que és tracta d’una obra ben integrada, ben construïda i amb solucions paisatgístiques i arquitectòniques ben resoltes’, ha assegurat Nadal, que titlla el projecte de la C-31 ‘d’exemplar en tots els aspectes’.

Com una obra complementària a la C-31, fa unes setmanes es va posar en marxa una nova rotonda per millorar l’accés a Viladamat des de la carretera GI-623, d’Orriols a l’Escala. Aquesta rotonda ha substituït l’anterior pas superior que permetia fer solament els moviments d’accés al nucli de Viladamat venint des de l’Escala i en direcció a l’Escala des de Viladamat. La nova rotonda, de 48 metres de diàmetre exterior, permet ara tot tipus de moviments, inclòs el canvi de sentit, afavorint la fluïdesa i la seguretat de circulació en un tram de força intensitat de trànsit durant l’època estival.

‘Aquest giratori de Viladamat trenca l’aïllament i el risc pels veïns i conductors que havien d’accedir a la carretera de l’Escala amb giragonses per un pas elevat i una incorporació perillosa’, ha confirmat Nadal. ‘Ara, es permeten tots els moviments i la rotonda representa una gran millora viària, de seguretat i esdevé un canvi radical de les comunicacions a la zona’, ha finalitzat el conseller del DPTOP.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li