Mil alumnes de l’Alt Empordà ballaran ‘Pinya’

0
1035

SĂČnia GĂłmez Ă©s la creadora de la peça que ballaran els i les alumnes d’onze centres de secundĂ ria de la comarca, participants del projecte ‘Mapa de Ball’


SĂČnia GĂłmez Ă©s performer, artista i coreĂČgrafa. Va estudiar a l’Institut del Teatre i a P.A.R.T.S., escola de dansa contemporĂ nia a Brussel·les. És la creadora de la peça Pinya que ballaran els i les alumnes d’onze centres de secundĂ ria de l’Alt EmpordĂ , participants del projecte Mapa de Ball.

Com vas començar a ballar?
Des de petita m’agradava la dansa. Jo volia ballar, perĂČ no he acabat d’encaixar mai a les escoles de dansa. Tot i aixĂ­ tenia una part intuĂŻtiva i emocional que a les escoles em deien que havia d’explorar. Va ser a travĂ©s de la performance i del moviment quan vaig trobar [i satisfer] la meva dĂšria de nena.

QuĂš Ă©s allĂČ que mĂ©s t’atrau de la performance?
M’agrada la performance perquĂš tĂ© un component conceptual que es duu a terme a travĂ©s del cos, entenent-lo com a eina. A partir d’aquĂ­, arriba tambĂ© la paraula i vaig buscant els objectius que m’he plantejat, com per exemple, treballar amb elements audiovisuals.

Com defineixes el teu llenguatge?
El meu llenguatge Ă©s molt poc espectacular. A mi m’agrada explorar la creativitat, la imaginaciĂł i les possibilitats de cadascĂș, des d’un pla que sigui el mĂ©s directe i proper possible. M’agrada molt que les persones aflorin, sorgeixin, es despullin a travĂ©s del seu moviment.

D’on ha sorgit la idea de Pinya?
Pinya estĂ  pensada amb l’objectiu que els i les adolescents s’apoderin de l’espai escĂšnic, perĂČ tambĂ© de vida. Crec que pot activar el propi carĂ cter, que es vegi la seva individualitat dins del col·lectiu. Començant des dels professors/res, que confiĂŻn en la veu i la creativitat dels seus i les seves alumnes.

Quant de SĂČnia hi ha en aquesta peça?
Per a mi Ă©s igual que la peça tingui uns passos coreogrĂ fics que han d’aprendre. L’important Ă©s que tots junts i juntes donin la seva veu. La senzillesa ben executada amb la força i l’energia dels i les adolescents, ja Ă©s un Ăšxit. Per a mi, la peça tracta d’expressar i ensenyar qui sĂłn, tot treballant, polint i dimensionant allĂČ que en un principi pot semblar simple, perĂČ un cop assimilat els permet fer-se grans.

QuÚ hauria passat si Mapa de Ball hagués arribat al teu institut quan eres adolescent?
Hauria sigut un regal. La dansa Ă©s molt fĂ­sica i va bĂ© quan estĂ s en aquesta Ăšpoca d’estudiant. Tot el treball d’oxigenaciĂł, fer servir el cos com a eina, deixar-te anar i engrescar-te, connectar amb el teu cos i els altres cossos… És una de les virtuts del Mapa de Ball.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li