Menjar fibra Ă©s fer salut

0
414

Els llegums, verdures, fruites i cereals contenen substàncies indigeribles que és el que es coneix com a fibra dietètica. La fibra no és un nutrient però és molt necessària pels seus múltiples beneficis i molt recomanable per combatre l’estrenyiment.
La fibra engloba totes aquelles substàncies vegetals que el nostre aparell digestiu no pot digerir i, per tant, que no pot absorbir. Són substàncies generalment de tipus carbohidrat que es considera que manquen de valor calòric ja que, com que no les podem absorbir, tampoc les podem metabolitzar per obtenir energia.
Es poden diferenciar dues classes de fibra: la fibra insoluble com la cel·lulosa que es troba en cereals i la fibra soluble present en llegums, verdures i fruites. La fibra insoluble com el segó dels cereals ajuda a regular el trànsit intestinal gràcies al seu efecte laxant. És molt indicada per combatre l’estrenyiment.

La fibra soluble té més beneficis. Equilibra el colesterol, prevé el càncer de còlon i també ajuda a regular el trànsit intestinal. Aquesta fibra que trobaràs en llegums és molt beneficiosa per als diabètics perquè aconsegueix que s’absorbeixin els hidrats de carboni molt lentament evitant així una pujada brusca del nivell de glucosa a la sang.

MÉS INFORMACIÓ A L’EDICIÓ IMPRESA

 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li