M’encanta Figueres s’escampa per la ciutat

0
871

La iniciativa reivindica l’orgull de pertinença a la ciutat i pretén que figuerencs i figuerenques se la sentin seva


Des de fa una dies no és gens estrany trobar al comerços de Figueres un cartell penjat amb el logotip M’encanta Figueres. Una estampa que inevitablement s’associa amb el «I Love New York», obra del dissenyador Milton Glaser. De fet, la seva autora, la poetessa Montserrat Cufí, s’ha basat en aquest disseny per el·laborar el logotip de M’encanta Figueres.

Cufí comenta que al principi la idea «era empaperar la ciutat per aixecar els ànims i incentivar el sentit de pertànyer a la ciutat. Crear sinergies entre els ciutadans i fer que la gent se la senti seva i, per tant, la cuidi». Però ràpidament va aparèixer una altra línia d’acció, en la que es va incloure la participació dels comerços de la ciutat. Aquesta implicació tant de particulars com de comerços estan fent créixer M’encanta Figueres dia a dia.

LA LLAVOR. Tot va començar fa aproximadament un mes, quan Cufí feia un simple tomb per la ciutat «anava passejant el gos i gairebé sense adonar-me’n anava sentint comentaris de la ciutat. De cada deu persones, només un comentari era positiu, tota la resta negativista. Vaig pensar que això no pot ser. Portem a l’arrel aquesta visió enquistada i li hem de donar la volta». Dit i fet. Moments més tard va publicar a les xarxes socials una imatge de la font lluminosa, acompanyada d’un text on demanava a la gent que estigues «in love» amb Figueres, «que penges una foto d’un espai que li encanti, amb els quatre hashtags i el logo. Així va començar».

LA TIJA. A banda de tots els comerços que de forma particular ja han donat suport a la iniciativa, també s’hi ha d’afegir l’agrupació de Comerç Figueres, que gestionarà amb els comerços que tenen adherits la difusió d’aquesta campanya.

A més a més, l’artista Mònica Pampín de Castelló d’Empúries ha realitzat un quadre inspirada amb el logotip de M’Encanta Figueres «Em va encantar la idea. És una ciutat que sempre m’ha captivat. He utilitzat colors molt vius, però també hi apareix el gris per simular l’asfalt del carrer. Vull que l’obra transmeti alegria, esperança i il·lusió», resumeix Pampín.

La copisteria Esteve ja ha fet gratuïtament les primeres etiquetes amb el logotip. Uns adhesius que s’han donat als particulars i comerços que els han demanat.

Una altra de les empreses que també ja ha el·laborat productes amb el logotip és Ceres Roura. La companyia centenària ha entregat un conjunt d’espelmes que, si tot va com està previst, s’entregaran als veïns del barri del Culubret, en un acte simbòlic per solidaritzar-se amb els talls de llum que pateixen.

Cufí es mostra molt satisfeta amb tot el que ja s’ha aconseguit «Cadascú ha anat posant el seu gra de sorra. De fet, es tracta d’això, que cadascú aporti i s’ho faci seu».

LA FLOR. La proposta continua creixent. Particulars i entitats s’han posat en contacte amb Cufí per impulsar noves iniciatives. Aquesta setmana té previst reunir-se, d’una banda, amb la representant dels veïns de l’Associació de veïns del Rally Sud, Maribel Suárez, i de l’altra, amb la Regidora de Comerç de la ciutat, Ester Marcos.

A més a més, ja li han demanat permís per utilitzar el seu logotip.«Des de Copycenter ja m’han demanat per veure si poden fer tasses», explica. Ella es mostra molt satisfeta per aquesta bona acollida: «aquesta iniciativa l’he ofert de tot cor a la ciutat, és un regal. Que cadascú es faci seu l’eslògan, quan més corri per la xarxa, pel carrer i a pertot, millor».

Precisament aquest creixement és un dels objectius de la iniciativa: «anar generant accions, que vagin caient com a comptagotes i que no pari, a veure si arribem a tots els barris de la ciutat».

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li