L’oficina territorial de l’ATC de Figueres recapta un 21% dels diners de la demarcació

0
767

Gairebé una de cada quatre persones de les comarques gironines són ateses al local ubicat al carrer Vilafant


L’Agència Tributària de Catalunya (ATC) va impulsar l’any 2017 una fase de consolidació del desplegament funcional, territorial i tecnològic que en aquests moments, i segons detalla la secretària d’Hisenda de la Generalitat, Marta Espasa, es troba «en plena fase de consolidació». Aquest procés d’expansió va comportar l’assumpció de la gestió i recaptació dels tributs propis i cedits i la gestió executiva dels deutes per part de l’ens català, unes tasques que fins a l’1 de setembre del 2017 van ser competència dels registradors de la propietat i de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT), respectivament.

Des de llavors, l’ATC s’ha convertit en l’administració tributària de referència del conjunt de les administracions catalanes, atès que ha passat de ser client de l’AEAT a gestionar els seus propis deutes, els de la resta de departaments i entitats de la Generalitat i els de les administracions locals a través de més de 200 punts d’atenció distribuïts arreu del territori. Un d’aquests punts és l’oficina territorial de Figueres, que com subratlla Espasa, «també ofereix serveis de recaptació executiva i cada any ajuda mig miler de ciutadans a confeccionar la declaració de la renda».

Segons dades proporcionades pel Departament de Vicepresidència, Economia i Hisenda de la Generalitat, l’oficina alt-empordanesa ha recaptat des de l’1 de setembre del 2017 fins al 31 d’agost del 2019 el 21% de l’import recaptat a la demarcació de Girona (28.061.021 euros d’un total de 133.496.333 euros). D’altra banda, gairebé una quarta part dels expedients gestionats i les persones ateses són de la comarca: un 23% d’expedients (40.797) s’han tramitat des de Figueres i un 24% de persones (11.263) s’han atès aquí, respectivament. Aquests dos valors, a més, presenten augments graduals: a Figueres, es van gestionar 19.736 expedients entre l’1 de setembre del 2017 i el 31 d’agost del 2018, mentre que la xifra entre l’1 de setembre del 2018 i el 31 d’agost del 2019 es va enfilar fins als 21.061 expedients; en el cas de les persones ateses, l’increment ha passat de 5.250 persones a 6.013 persones.

BONA ACOLLIDA. Un dels indicatius que evidencia el bon funcionament del model territorial de l’ATC a la comarca alt-empordanesa és que l’oficina figuerenca ha obtingut un grau de satisfacció de l’atenció rebuda del 94%, 8 punts per sobre de la mitjana a Catalunya (86%).

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li