L’oficina comarcal del consumidor va atendre 1.274 consultes el 2016

0
156

El sector de les telecomunicacions i la telefonia és el que continua generant més reclamacions (25,62%), seguit de l’àmbit de subministraments (24,24%)


Coincidint amb la celebració del Dia Mundial del Consumidor, que se celebra demà, 15 de març, l’Oficina d’Informació al Consumidor de l’Alt Empordà ha fet públiques les dades de les actuacions realitzades durant el 2016. En total s’han atès 1.274 consultes i s’han rebut 363 reclamacions, que han donat lloc a les corresponents mediacions. També s’han tramitat 30 denúncies per possible infracció administrativa així com 21 queixes a les empreses. En relació amb el 2015, han baixat tant les consultes (van ser 1.506) com les reclamacions (411), però en canvi han crescut les denúncies (van ser 10) i les queixes (21).

Pel que fa als temes de consum que més reclamacions han generat, destaca en primer lloc el sector de les telecomunicacions i la telefonia, tant fixa com mòbil, i el servei d’Internet, amb un 25,62% de les reclamacions tramitades. Cal dir, però, que amb els anys aquestes reclamacions han anat baixant. Se segueixen detectant temes habituals, com ara el fet que l’operadora pretén cobrar una penalització per baixa anticipada sense que l’usuari hagi signat un contracte amb clàusula de permanència. S’inclouen els conflictes amb el subministrament elèctric, subministrament de gas i subministrament d’aigua amb un total de 24,24% de les reclamacions tramitades. Els temes més habituals són problemes amb la facturació del subministrament, factures molt elevades com a conseqüència d’expedients de regulació per avaries de comptadors, o bé per manca de lectures del comptador. També s’inclouen en aquest apartat les contractacions a domicili dels serveis i els canvis de companyia. Aquestes contractacions es realitzen amb el consentiment de la persona consumidora, sense ser conscient que s’està realitzant un canvi d’empresa. El tercer lloc l’ocupa els serveis comercials, amb un 12,95%, que engloba les reclamacions sobre la compra de productes o serveis diversos.

INFORMACIÓ. Les consultes més habituals estan relacionades amb temes d’Habitatge i fan referència a com recuperar una fiança de lloguer o obligacions de les parts per obres. També hi ha moltes consultes per temes d’assegurances i financers.

LA MEDIACIÓ. El procés voluntari de resolució extrajudicial de conflictes és la mediació de consum. El 2016 es van tramitar 342 mediacions de consum (l’any anterior, 285) amb les empreses reclamades. 189 van ser resoltes per mediació entre l’empresa i la persona consumidora i vuit s’han traslladat a la Junta Arbitral de Consum de Catalunya per a la resolució del conflicte mitjançant l’emissió d’un Laude arbitral. Així doncs, gairebé un 58% del total de reclamacions tramitades s’han resolt mitjançant un acord satisfactori per ambdues parts, i s’ha evitat que aquestes hagin d’acudir a la via judicial en defensa dels seus drets.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz