L’ITV de Vilamalla atén una mitjana de 260 vehicles al dia

0
818

Darrerament s’hi han viscut diversos moments de saturació. Els professionals es queixen i els responsables de l’estació ho atribueixen a les omissions del protocol


Llargues cues que surten fins a fora de les instal·lacions i que poden comportar més d’una hora d’espera per als conductors. És la situació que alguns professionals han denunciat que es viu a l’estació de l’ITV (Inspecció Tècnica de Vehicles) de Vilamalla. Els responsables de l’equipament admeten que en determinades hores hi pot haver moments de saturació, i ho atribueixen en bona part a la falta d’aparcament, i al fet que molts dels conductors no respecten els protocols establerts per PrevenControl (la consultoria responsable de les instal·lacions).

El director de l’estació, Ferran Vázquez, explica que l’hora de màxima afluència sol ser entre les 11 i les 12 h. «Nosaltres, si hem tingut alguna avaria, la fem durant el matí; si hem tingut manteniment, el fem durant el matí, i si hem tingut alguna cosa que va quedar per resoldre del dia anterior, també ho fem durant el matí. I és clar, això pot provocar aquests pics», argumenta Vázquez, que tot i així assegura que «solen ser incidències determinades».

L’activitat de les estacions varia en funció dels inspectors que hi ha disponibles, però per la de Vilamalla hi passen una mitjana d’entre 260 i 280 vehicles diaris. En aquest context, el director explica que «per la quantitat de feina que atenem actualment, les instal·lacions estan just al seu límit». Però afegeix que «al final no és una qüestió de posar-hi més gent. És el primer que es diu, sí, però si les revisions són amb el manual que són, el protocol és el que és i la instal·lació permet el que permet». És a dir, que hi ha un flux de vehicles determinats, hi ha uns processos específics que s’han de dur a terme i hi ha un protocol fixat. «I és clar, al final no és tan fàcil, perquè no és automàtic, de dir “poso més activitat humana i surt millor”», diu el director, que especifica que depèn del moment i de les circumstàncies. Això no obstant, també lamenta que com que les tarifes fa gairebé una dècada que estan congelades, en tot aquest temps no s’ha pogut fer cap tipus d’ampliació a cap estació de Catalunya.

En qualsevol cas, Vázquez tambĂ© atribueix una part de la culpa de les aglomeracions als propis conductors que porten el vehicle a revisiĂł. Perquè el protocol marca que s’han d’aparcar a dins de l’estaciĂł, o al voltant, en una plaça d’aparcament segura. Encara que tinguin cita prèvia, si no han fet el pagament en lĂ­nia han de passar per l’oficina, i allĂ  els indiquen a quina via s’han de dirigir. «I durant la covid no, però ara ja ens estem adonant que ja tenim gran part dels usuaris que venen acompanyats i que es posen directament a la lĂ­nia. I això Ă©s un greuge per a nosaltres», explica el director de l’estaciĂł. I si bĂ© admet que potser falta aparcament segur a l’entorn de les instal·lacions, tambĂ© afegeix: «Molts d’ells et deixen el cotxe aparcat al mig de la lĂ­nia. Que al final sĂ­ que tens una cua llarga, però no totes les lĂ­nies estan treballant…».

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li