L’Ingràvid reivindica la necessitat d’acostar l’art en el context educatiu

0
686

Com si d’una declaració d’intencions es tractés, la biblioteca de l’Institut Muntaner va ser l’escenari dijous de la presentació d’una nova edició del festival de cultura contemporània de l’Empordà Ingràvid. Com una declaració d’intencions o de principis perquè segons van insistir a remarcar els seus directors, Esther Pujol i Rafael Camps, el festival arriba després d’una feina molt important de recerca i relació amb les escoles i els instituts de Figueres. També ho va explicar al final de la roda de premsa Pilar Solana, en representació del grup Trenant, l’espai col·laboratiu intercentres del professorat d’art a secundària, que ha participat al festival amb 500 alumnes de tot l’Empordà, i que hi presenta Monstruari, la mostra de dibuixos i collages fruit del treball de recerca dels estudiants. “Volem traslladar als estudiants que l’art no són manualitats, ni un entreteniment decoratiu; l’art és quelcom lligat a la vida, un recurs d’introspecció, d’autoconeixement, que permet desenvolupar la capacitat crítica de les persones” va explicar Solana, que va insistir que “l’art pot estar dins nostre”. Amb Monstruari, fruit de l’espai de recerca coordinat per Trenant, “els alumnes han tret el monstre que porten dins, i ho han fet amb ironia i sentit de l’humor. Omplirem el carrer dels monstres més íntims dels adolescents, que no són decoratius, però són autèntics i reals”.
Un altre exemple de la feina que el festival ha estat portant a terme des de la primavera en diversos centres educatius i professionals del sector de l’ensenyament és el projecte transfronterer En territori neutre, una proposta de residència dels artistes Pablo P. Becerra (Màlaga) i Mathilde Lipski (Perpinyà), que han treballat amb el professorat i l’alumnat de batxillerat artístic de l’IES Alexandre Deulofeu de Figueres, coordinat per l’artista Josep Maria Martín, professor d’art a Ginebra i de l’Escola de Belles Arts de Perpinyà, que va explicar que “la iniciativa ha sigut molt positiva per als joves ja que els ha permès obrir la seva concepció de l’art en què l’important no és el resultat final, sinó el procés creatiu”.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li