L’Estat tornarà a licitar la concessió del túnel i del tram transfronterer del TAV

0
944

Perquè el concurs sigui “més atractiu”, hi faran créixer el trànsit de mercaderies


L’Estat tornarà a treure “al mercat” la concessió del túnel del Pertús i del tram transfronterer del tren d’alta velocitat (TAV). Des de de finals de l’any passat, els estats espanyol i francès gestionen conjuntament el tram transfronterer de l’alta velocitat. Ho fan a través de l’empresa que van crear conjuntament, Línia Figueres-Perpinyà, una filial d’Adif i de la seva homònima francesa SNCF Réseau.

Els dos governs van assumir la gestió del tram _que té una llargada de 44 quilòmetres_ després que la concessionària TP Ferro es liquidés. L’empresa, formada a parts iguals per l’espanyola ACS i la francesa Eiffage, arrossegava un deute de 557,2 milions d’euros quan va entrar en fallida. Un deute que atribuïen bàsicament al fet que les previsions del pas de trens, tant de passatgers com de mercaderies, van quedar lluny de la realitat.

Però el secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez-Pomar, va assegurar divendres que “la vocació del Ministeri no és la de retenir aquest rescat per un temps il·limitat”, sinó tornar a treure la concessió “al mercat, que és el seu lloc natural”. Gómez-Pomar va voler subratllar que, tot i que la concessió hagi passat a mans públiques, el servei no se n’ha ressentit (“ja vam dir que això no suposaria haver d’interrompre res, i és així: els trens no han experimentat cap dificultat”, va assegurar).

El secretari, que va participar en una jornada organitzada per El Economista a Madrid, ja ha avançat que el govern espanyol aposta per “consolidar la prestació de serveis” per fer “més atractiva” la concessió. En aquest sentit, es va referir específicament al trànsit de trens de mercaderies, que diu que “creixerà de manera important” amb les inversions que tenen previst fer al corredor mediterrani.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li