L’Estat torna a relegar les inversions a una N-II que tampoc es desdoblarà aquest any

0
709

Dels 184 milions d’euros en què està valorada la construcció de la futura A-2, enguany només n’hi destinaran 13,5


 

Aquest any tampoc. El Projecte de llei dels Pressupostos generals de l’Estat per al 2018, que va entrar al Congrés dels Diputats el dimarts de la setmana passada, torna a confinar el tan aclamat desdoblament de l’N-II, i només hi destina partides residuals. Dels 184.187.230 euros en què està valorada tota la construcció de la futura A-2 alt-empordanesa, aquest 2018 només se n’hi invertiran 13.537.800. I la part més important -de gairebé 4,3 milions- serà per a les obres que ja s’estan executant entre Orriols i Medinyà.

Però tot i els 10 anys que fa que s’arrossega la duplicació, tot indica que en els sis trams que van d’Orriols a la Jonquera enguany tampoc no hi entraran les màquines. De fet, el mateix delegat del Govern a Catalunya, Enric Millo, admet que els treballs s’executaran «un cop aprovats els projectes i estudis informatius» (que és el que s’hauria de fer amb les partides d’entre 500.000 i 1.000.000 euros previstes per aquest 2018).

D’altra banda, els pressupostos tornen a reservar 4,25 milions per a les interseccions de Pontós i Garrigàs; unes obres que ja es van adjudicar el 2015 però que pràcticament no van ni començar. I també hi haurà partides per redactar estudis i projectes de la futura A-26 entre Figueres i Besalú [vegeu el requadre].

A part de les carreteres, des del Govern espanyol han destacat que els pressupostos del 2018 aposten pel Corredor Mediterrani, però ni a l’Alt Empordà ni a la demarcació de Girona no s’hi farà, de moment, cap inversió en aquest sentit. També s’ignora, per ara, la reivindicació de suprimir els passos a nivell de Figueres (sí que se suprimiran els de Flaçà, al Gironès). I en termes ferroviaris, l’única inversió serà la millora de l’accessibilitat a l’estació de Portbou.

També es destinaran 700.000 euros per frenar la regressió del litoral i fer actuacions a passejos de la Costa Brava. Però a banda d’això aquest any l’Estat no preveu invertir en cap altra àrea. Quan va desgranar els comptes catalans, Enric Millo va assegurar que, «igual que el de l’any anterior, aquest pressupost és realista, per ser executable al 100%».

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz