
Aquesta setmana s’ha constituit el grup de treball per a les infraestructures de les comarques gironines
Mig any desprĂ©s de l’alliberament de les autopistes, el Govern espanyol ja treballa per fer millores als accessos de l’Alt EmpordĂ , ara ja quasi tots sense cap gingueta. La setmana passada es va constituir, el grup de treball que es va acordar en la comissiĂł bilateral Estat-Generalitat per tal de treballar les infraestructures de les comarques gironines. A la reuniĂł hi van participar el president de la DiputaciĂł de Girona, Miquel Noguer; el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Xavier Flores; el secretari general del Departament de la Vicepresidència i de PolĂtiques Digitals i Territori, Ricard Font; el diputat Jordi Xargay, i els tècnics que han fet els estudis sobre els efectes de l’alliberament dels peatges i la millora de la mobilitat.
La voluntat de les institucions que formen part d’aquest grup de treball és millorar els accessos de l’AP-7 a les comarques gironines. Les tres institucions volen trobar solucions a l’increment de trà nsit i la congestió que es registra a les sortides de l’autopista, després de l’eliminació dels peatges. I de fet, ja han començat les gestions necessà ries.
En el cas de l’Alt Empordà , de moment treballen en dues millores: la finalització de l’accés a la Jonquera, i les noves rotondes per facilitar la distribució del trà nsit a l’Escala. A més, també s’està gestionant, per exemple, la creació d’un aparcament per a vehicles pesants a Vilademuls; un aparcament car sharing per facilitar que la gent pugui compartir vehicle.
En la primera reunió del grup de treball per a les infraestructures de les comarques gironines també es va pactar que la comissió es reuneixi bimensualment a la seu de la Diputació de Girona (que ja és on va tenir lloc aquesta primera sessió). La setmana passada es va treballar la situació de l’AP-7 després de l’aixecament dels peatges, però en les properes trobades es tractarà més concretament sobre nous accessos o sobre les millores de l’N-II.
Leave a Reply