L’estació provisional del TGV a Vilafant farà 1.260 m2 i entrarà en servei a finals de 2010

0
524

L’Ajuntament de Vilafant ha presentat aquest dilluns el projecte de l’estació provisional del TGV a l’Alt Empordà, que també se situarà dins el seu terme municipal i que servirà per esperar la construcció l’any 2012 de l’estació definitiva, que s’ubicarà uns 150 metres més al sud i absorbirà tant el trànsit del TGV com del tren convencional. Segons dades, del consistori, l’estació provisional tindrà uns 1.260 metres quadrats de superfície, un aparcament públic per a 150 vehicles i disposarà de servei de restaurant i diverses botigues. ‘Si es compleixen els terminis, està previst que entri en funcionament a finals de 2010’, ha comentat el regidor d’Urbanisme, Josep Serra.

L’estació provisional, a la banda nord del camí vell d’Avinyonet de Puigventós, entre la riera Galligants i l’autopista AP-7, estarà enclotada uns quatre metres sota el nivell de la plataforma de les vies i l’accés a la única andana del TGV que aquest 2010 entrarà en funcionament es farà a través d’un pas inferior. ‘Només entrarà en servei l’andana central per permetre la doble direcció del TGV cap a la frontera i des de la frontera. Per tant, tot tindrà un sentit de provisionalitat’, ha assenyalat l’arquitecte municipal, Lluís Gratacós. ‘Per permetre la continuïtat dels treballs, l’accés des de l’estació a l’andana serà soterrat i a través d’un pas inferior d’uns 170 metres’, ha comentat Gratacós.

Un altre dels problemes que plantejava aquesta estació provisional era l’accés de vehicles particulars i públics tant des de Figueres com des de Vilafant. ‘Ara ja estan resolts. Des de la capital de l’Alt Empordà, l’accés a l’estació provisional es farà a través del camí vell d’Avinyonet, que s’asfaltarà en un tram’, ha comentat l’arquitecte municipal. ‘Des de Vilafant i la carretera d’Olot, l’accés es farà per un vial de nova construcció que passar pel barri de l’Arengada i anirà paral·lel a la plataforma de vies durant quasi un quilòmetre’, ha explicat Gratacós, que ha reconegut que aquests accessos quedaran obsolets amb l’entrada en funcionament de la futura estació definitiva, ‘de la qual encara s’ha de redactar el projecte’, ha puntualitzat l’arquitecte.

‘L’estació definitiva comportarà l’obertura de tota una nova vialitat, amb accessos a la futura autovia A-2, la creació de xarxes de carrers i diversos espais públics i places a l’entorn de la nova estació’, ha enumerat Gratacós. ‘De fet, els ajuntaments de Figueres, Vilafant i la Generalitat varem demanar el canvi d’ubicació de l’estació perquè es pogués crear aquest nou entorn urbà, cosa que l’estació provisional no permetia de cap de les maneres’, ha manifestat l’arquitecte municipal.

Paral·lelament, l’alcaldessa de Vilafant, Pepi Comalada, ha puntualitzat que el futur d’aquesta estació provisional s’ha de negociar encara amb Adif i el Ministeri de Foment però ha avisat que no permetran que aquest edifici s’enderroqui. ‘És molt important que a aquesta edificació se li pugui buscar una utilitat. En aquest moment no hi ha res pactat però des del poble estem oberts a buscar-hi qualsevol ús públic’, ha afirmat Comalada, que ha assegurat que encara no s’ha parlat de cap tipus de contraprestació.

‘De moment, estem pensant de convertir aquesta estació provisional en una gran oficina d’informació per orientar el viatger o el turista del TGV que arribi a la nostra estació, la primera que es trobarà a l’Estat després de creuar la frontera o la última abans de sortir’, ha avançat l’alcaldessa de Vilafant. ‘Però d’usos n’hi poden haver-hi molts més. Tot això s’haurà de negociar’, ha finalitzat Comalada.
 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li