L’Escala proposa diferents rutes cicloturístiques per conèixer l’interior i el litoral

2436

Totes les rutes es poden consultar en línia a través de la pàgina web de Visit l’Escala

El municipi de l’Escala ofereix diferents possibilitats per descobrir la zona sobre una bicicleta. A la seva web de Visit l’Escala es poden consultar totes les rutes, tant de baixa dificultat per als qui comencen o volen simplement passejar, com itineraris amb una dificultat alta. Des del consistori es proposen diferents rutes per conèixer el municipi a través de la bicicleta. A continuació en destacarem algunes rutes, com ara la volta a l’Escala.

LES RUTES. Tal com detallen, aquesta ruta, de perfil totalment planer, fa tota la volta a l’Escala per l’interior. El recorregut permet descobrir els nuclis que envolten el municipi (Sant Martí d’Empúries, Cinc Claus, Viladamat, Albons, Bellcaire), i discorre en la seva majoria entre camps, per camins i carreteres poc transitades.

Una altra de les propostes cicloturístiques és la del Fluvià, que és de 29,18 km, unes 2 hores i 45 minuts, i de dificultat mitjana-alta. La ruta t’apropa al Fluvià, però enlloc de dirigir-se en direcció a la desembocadura, seguirà el curs del riu cap a l’interior. Un cop siguem al petit terme de Vila-robau, iniciarem el camí de tornada per la serra de Ventalló i, ja a la plana, passarem per Viladamat i Cinc Claus. La primera part del recorregut és fàcil. Reserveu-vos per al tram final, amb molta pedra solta, i pujades i baixades pronunciades, d’autèntica bicicleta de muntanya. L’esforç es veurà recompensat per unes boniques vistes de l’Empordà. Fins al riu Fluvià, el recorregut és el mateix que el de la Ruta del Fluvià.

També amb el Fluvià com a protagonista, proposen una segona ruta a la zona del Riuet. Per anar-lo a trobar, cal anar cap al nord, a Sant Pere Pescador, un municipi que precisament deu la seva existència a la presència del riu. La ruta passa per Cinc Claus, i a continuació continua per una pista ampla cap a l’Armentera, on agafarem un agradable camí paral·lel al riu des del qual es poden veure diferents espècies d’ocells. Per tornar, seguirem la platja de les Dunes. En el tram final trobarem sorra i un parell de quilòmetres en paral·lel a la carretera on haurem de circular amb precaució. En aquest punt destaquen que si es vol fer una la ruta més llarga, es pot combinar amb la següent: un cop a la platja de Sant Pere, retornem al punt quilomètric 7,46 i seguim en direcció a l’Arbre Sec. En aquest cas, l’excursió sumarà prop de 40 quilòmetres.

ELS ARROSSARS. En aquesta ruta recomanen seguir les següents indicacions: sortirem en direcció sud i, just al principi, girarem a la dreta pujant per un camí que passa entre masos. Seguint les fletxes vermelles, arribarem al restaurant el Molí de l’Escala, passarem pel Camp dels Pilans i, acabant la zona urbanitzada, després d’una baixada girarem a l’esquerra, arribant al Mas Vilanera. Seguirem un camí de terra fins arribar al karting. En aquest punt hem de creuar la carretera amb precaució. A l’altra banda de carretera passarem pel camí entre els masos; tot seguit, per una baixada asfaltada a la dreta i girarem de nou a la dreta per un camí de terra. Seguirem pel camí fins arribar a Torre Ferrana, una casa de colònies amb una font on es pot beure. Seguirem les indicacions fins a arribar a la Bolleria, on tornarem a creuar la carretera. Just després de creuar-la girarem a la dreta, seguint el camí de terra que queda entre la carretera i un rierol, que ens portarà de nou fins a Mas Vilanera, punt des del qual tornarem a fer el mateix camí del principi en sentit invers.

* En el cas d’un encreuament sense senyalització, seguir sempre recte.

• Pots descarregar-te el suplement de ciclisme a l’Alt Empordà, aquí.