Les queixes en serveis de telefonia són les més nombroses i creixen les de viatges

0
723

El 2018 a la comarca es van atendre 1.245 consultes sobre consum i es van rebre 340 reclamacions


 

De nou, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà dona dades sobre consum coincidint amb el Dia Mundial del Consumidor, que es va celebrar divendres passat. Pel que fa al balanç del 2018, en total l’Oficina Comarcal d’Informació al Consumidor va atendre 1.245 consultes (1.269 l’any 2017) i es van registrar 340 reclamacions (365 el 2017), que van donar lloc a les corresponents mediacions. També es van tramitar 27 denúncies per possible infracció administrativa així com 30 queixes a les empreses.

El temes que van generar més reclamacions van ser els relacionats amb el sector de la telefonia, amb un 26,58% de les gestions tramitades. Se segueixen detectant temes habituals, com ara el fet que l’operadora pretén cobrar una penalització per baixa anticipada sense que l’usuari hagi signat un contracte amb clàusula de permanència, l’aplicació de tarifes no contractades o la mala aplicació dels descomptes oferts a la facturació i la facturació per serveis no prestats una vegada l’usuari ha fet la portabilitat a una altra operadora, generant així una doble facturació. El problema més general és perquè la contractació de serveis es fa sense cap document on hi ha les condicions contractades amb l’operadora. També hi ha moltes reclamacions per cobraments a través de la factura mensual de serveis amb terceres empreses.

En segon lloc, pel que fa a reclamacions plantejades, hi ha els subministraments bàsics com l’elèctric, el gas i l’aigua. En aquests àmbits les reclamacions tramitades han estat el 15,34% del total. El tercer lloc (10,41%) l’ocupa el sector dels viatges, turisme i transports, que l’any passat es va veure incrementat per les vagues de l’estiu passat en el transport aeri, fet que va comportar molts retards i reclamacions.

Pel que fa a les consultes plantejades per les persones consumidores i usuàries de la comarca, segueix destacant el tema de l’habitatge, en particular les qüestions derivades dels arrendaments urbans. En aquest cas, les consultes se centren en com recuperar la fiança lliurada en formalitzar el contracte davant la negativa del propietari a retornar-la un cop finalitzat aquest. També es consulten les obligacions de les parts pel que fa a les obres que s’han de dur a terme a l’habitatge. El tancament sense avís de la Clínica iDental Girona també va generar moltes consultes.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li