Les obres de la C-260 a Vilatenim enfilen la recta final i ben aviat es veuran resultats

0
1104

S’ultimen els detalls i les tasques d’asfaltatge per uns treballs que s’havien d’enllestir el passat mes de desembre


 

Fa gairebé dos anys que van començar les obres de desdoblament de la C-260 a Vilatenim. Un tram de 750 metres de longitud que pot semblar poca cosa però que ha implicat executar un projecte complex. Al marge de valorar si l’obra ha tardat massa o si ha anat, o no, a bon ritme, és evident que quan comenci la temporada turística es veuran els resultats -o s’haurien de veure- amb una millora significativa de la fluïdesa del trànsit. Per molts conductors s’han fet eternes les cues des de la Marca de l’Ham fins a la mateixa rotonda de Vilatenim, tant en un sentit com en l’altre.

La previsió de la Generalitat, encarregada de l’obra, era que els treballs s’acabarien el desembre del 2017. Ahir mateix Territori i Sostenibilitat no donava encara l’obra per acabada ni tampoc avançava nous terminis. Sembla que tot va com està previst i a hores d’ara ja es pot parlar del soterrament de tots els serveis i dels darrers treballs de pavimentació.

Des de fa setmanes ja es pot veure acabada la passera que permet als vianants travessar la C-260 de banda a banda. Això permetrà una millor mobilitat per accedir als comerços de la zona a peu.

EL CALAIX DEL VIAL SUD. El passat mes d’agost es va completar la col·locació d’una estructura de formigó que ha suposat una autèntica obra d’enginyeria pionera a Catalunya. Es tracta de l’anomenat calaix, que passa per sota de l’N-II. L’estructura es va construir inicialment a uns 50 metres de la carretera i amb l’ajut de gats hidràulics es va empènyer fins a col·locar-la sota el ferm. El calaix forma part de les obres de construcció del vial sud. I és que a banda d’aconseguir el desdoblament de la carretera _amb dos carrils per cada sentit_ la construcció del vial sud permetrà connectar la zona del Firal de Figueres amb Vilatenim sense haver de passar per l’enllaç de l’N-II. D’altra banda, quedarà pendent l’execució del vial nord, que anirà paral·lel a l’N-II i enllaçarà amb el camí vell de Vilatenim.

A L’ESTIU. L’obra passarĂ  la prova de foc a l’estiu, època de l’any en què hi ha mĂ©s congestiĂł de trĂ nsit en aquesta zona. I Ă©s que la carretera que uneix Roses amb Figueres registra una mitjana anual d’entre 21.000 i 24.000 vehicles al dia. Al mes d’agost aquesta xifra pot gairebĂ© doblar-se i arribar als 43.000 vehicles. El tram desdoblat ha de millorar l’entorn en molts sentits. Es guanyarĂ  en fluĂŻdesa de trĂ nsit i en accessos.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz