Les misèries d’una parella en crisi, a ‘Mambo’, de Tarrasón

0
958

La companyia Les Antonietes deixen aparcada la seva línia d’adaptar clàssics i s’atreveixen amb un text de creació pròpia


 

Dins la programació escènica de tardor-hivern a Figueres, la sala La Cate acull aquest dissabte, a les 9 del vespre, Mambo, l’última producció de la companyia Les Antonietes que, per una vegada, deixen aparcada la seva línia d’adaptar clàssics (El mal de la joventut, Molt soroll per res, Vània o Un tramvia anomenat desig, entre d’altres) i s’atreveixen amb un text de creació pròpia, “una comèdia minimalista, ferotge, intel·ligent, i tan absurda que acaba sent còmica”, escrita i dirigida pel seu director, Oriol Tarrasón. Mambo, amb el qual Tarrasón suma més d’una dotzena d’espectacles dirigits, planteja un joc de teatre dins del teatre, una comèdia “absurda i negra”, la història d’una parella “que es divorcia cada dia”, d’un matrimoni acostumat a viure entre retrets que superen l’absurd, i al qual el món els ha minat les ganes de somiar i lluitar per un amor que va néixer ballant mambo, com explica el mateix Tarrasón. “Sense oblidar mai que és en un teatre, l’espectador no para de preguntar-se fins on un matrimoni és capaç de defensar una mentida per no haver de respondre’s a la pregunta que sobrevola l’escenari durant tota la funció: “És bonica la vida que tenim?”, explica la companyia.

A Mambo, els protagonistes, “una parella d’inconscients, de xerraires, de covards, de combatents emocionals”, teixeixen un enfilall “d’excuses absurdes i absurds retrets en un espectacle de teatre dins del teatre on els límits entre veritat i ficció estan molt poc clars”. “D’aquesta manera vull reflexionar sobre la parella i el seu camí no sempre idíl·lic”, comenta Tarrasón.

Sobre l’escenari, Annabel Castan i Dani Arrebola, dos actors amb molta química que no paren de trencar la quarta paret i que fan “que el públic se senti com un personatge més, que està sopant amb ells i que no té només el rol d’observador”. Precisament, els tres integrants de Les Antonietes coincideixen que el més divertit durant el període d’assajos va ser trencar aquesta quarta paret, que els personatges utilitzen a favor seu i sense el qual l’obra no tindria cap sentit.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li