L’app Figueres Millora registra 1.080 usuaris en el primer any de funcionament

0
1707

Del gener del 2017 al desembre es van enviar al sistema un total de 6.196 incidències


 

L’Ajuntament de Figueres ha presentat un balanç del primer any de funcionament de l’aplicació informàtica Figueres Millora, que serveix per registrar les incidències de tot el que està relacionat amb serveis i via pública a la ciutat. El multidispositiu app i web permet als ciutadans comunicar-se amb l’Ajuntament per donar d’alta una incidència i consultar-ne l’estat. Des que es va posar en marxa l’aplicatiu, s’han registrat 1.080 usuaris.

Del gener del 2017 al desembre es van enviar al sistema un total de 6.196 incidències. D’aquestes se’n van resoldre 5.544 (90%) i en van quedar 652 de pendents. El temps mitjà de temps de resposta és de 16,8 dies però s’ha de tenir present que s’hi inclouen tant les incidències de ràpida resolució -una senyalització o una reparació- com les que impliquen redactar un projecte i encarregar i executar l’obra.

En l’argot del registre es parla de tiquets pel que fa a incidències rebudes, i d’aquestes n’hi ha un gruix molt important que prové directament dels serveis interns de l’Ajuntament. Des de la ciutadania es van enviar 1.388 tiquets, comptant els oberts i els tancats, i des de l’àmbit intern, 4.808.

El regidor de Serveis Urbans, Quim Felip, va explicar que des de l’any 2000 es té un registre detallat de les incidències però s’ha notat especialment l’increment de tiquets des de la posada en marxa de l’app. Felip també va destacar que els àmbits de neteja, recollida, feines de paleta, pintura i senyalització són els més demandats.

Els serveis implicats en l’aplicació Figueres Millora són l’àrea de Serveis Urbans, la Guàrdia urbana, Fisersa, Ecoserveis, Bonal (manteniment de semàfors i pilones automàtiques), Arico Forest (manteniment de jocs infantils) i la Mancomunitat del Servei de Control de Mosquits, per a problemes de plagues urbanes.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li