L’aposta per al producte gastronòmic local, clau per mantenir el liderat turístic

0
686

El sector destaca altres factors, com ara l’adaptació de la formació a la demanda de mà d’obra qualificada


 

Reforçar les sinergies entre els diferents professionals del sector turístic i les administracions, apostar pels productes locals de qualitat i adequar la formació a la demanda de mà d’obra qualificada pel sector. Són algunes de les idees que es van posar sobre la taula en la jornada per debatre sobre el model turístic rosinc del segle XXI, que es va fer dilluns passat a la Confraria de pescadors del municipi. La sessió, organitzada per l’Estació Nàutica Roses-Cap de Creus i Roses Comerç, va reunir una seixantena de representants de sectors econòmics molt diversos. El seu objectiu era potenciar encara més el municipi com a destinació turística capdavantera.

La jornada es va centrar en la gastronomia, i hi van intervenir activament el xef i copropietari dels restaurants Compartir (Cadaqués) i Disfrutar (Barcelona), Mateu Casañas; la directora del celler Espelt, Anna Espelt; el responsable del segell de qualitat Girona Excel·lent i tècnic de Promoció Econòmica de la Diputació de Girona, Carles Benítez, i el vocal i membre fundador de la recentment creada Associació de Professionals de Sala de Girona, Àngel Vilanova.

Fins ara també s’havien fet jornades centrades en mobilitat, allotjament turístic i activitats d’oci i natura, i a finals de mes se’n farà una altra sobre comerç. Amb els resultats dels debats s’elaboraran unes conclusions, i després es presentaran públicament les accions proposades per desenvolupar en els propers anys en col·laboració amb l’Ajuntament. Tot, amb l’objectiu de fer un pas endavant per a la millora de la qualitat turística.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li