L’aplicació Figueres Millora ha rebut 6.944 alertes i les resol en una mitjana de 18 dies

0
695

Un total de 1.531 usuaris han fet servir l’eina des que s’ha obert a la ciutadania, i el 94% de les alertes s’han resolt


 

Un total de 1.531 persones van fer servir durant el 2017 i el 2018 l’aplicació Figueres Millora, ideada per l’Ajuntament perquè, primer els operaris de l’Ajuntament, i després els ciutadans, poguessin notificar qualsevol mena d’incidència que detectessin a la via pública. En total, aquest bienni se n’hi van entrar 6.944, el 94% de les quals (6.519) es van resoldre satisfactòriament en un període mitjà de 17,93 dies.

Aquestes són les principals dades que van donar a conèixer dijous l’alcalde de la ciutat, Jordi Masquef, i el regidor de Serveis Urbans, Quim Felip, durant una compareixença que va servir per obrir les dades a la ciutadania. A partir d’ara, qualsevol persona podrà consultar les estadístiques a través d’un apartat del web de l’Ajuntament. I aquest era l’últim pas previst pel procés de creació de la plataforma. Una plataforma que es va idear el 2010 com a eina de treball interna de les àrees de l’Ajuntament que vetllen pel manteniment de la via pública, i que el 2017 es va obrir a la població.

L’aplicació fa una gestió informatitzada dels avisos que rep a través d’un sistema de tiquets que permet identificar, classificar (per àrees, però també per prioritats), assignar i reportar la resolució de la incidència. Aquests tiquets es deriven a diversos organismes: l’Àrea de Serveis Urbans de l’Ajuntament (gestiona i resol les alertes relacionades amb el manteniment urbà i d’edificis municipals), la Guàrdia Urbana (nova senyalització), Fisersa (aigua, clavegueram i transport públic), Ecoserveis (fins ara, recollida de residus, neteja viària, parcs i jardins, i enllumenat), Bonal (és l’actual adjudicatari del manteniment de semàfors i pilones automàtiques), Arico Forest (manteniment de jocs infantils) i la Mancomunitat del Servei de Control de Mosquits (plagues urbanes). I les empreses, al seu torn, també tenen la possibilitat de generar ordres de treball, assignar els seus tiquets a un operari concret o fer estadístiques.

Durant l’acte de dijous, Quim Felip va voler agrair la feina als tècnics municipals i es va mostrar satisfet d’acabar el desplegament «d’una de les eines més importants per a la gestió dels Serveis Urbans a Figueres». Per la seva banda, Jordi Masquef també va destacar que era un dia important perquè «presentem resultats i complim compromisos, oferint més transparència, més comunicació i més eficiència». Però va admetre que cal llegir els resultats amb humilitat, i continuar treballant per fer fomentar encara més l’ús de l’aplicació.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li