L’angelical i vellutada veu de Katie Melua enamora Peralada

0
1161

La cantant anglesa d’origen georgià torna a les comarques gironines amb els temes del seu darrer treball ‘In Winter’


L’auditori del parc del castell va tornar a vibrar dissabte amb la suau i acolorida veu de la cantant anglesa d’origen georgià Katie Melua, que ha tornat a Peralada amb els seus grans èxits i noves cançons del seu àlbum In Winter. Després de 8 anys, Melua es va retrobar amb el Festival de Peralada i amb els seus seguidors, els d’abans i els d’ara, que van poder descobrir perquè en 15 anys de carrera musical s’ha convertit en una de les cantants més aclamades del Regne Unit, amb sis àlbums i onze milions de discos venuts a tot el món.

El concert va començar amb If You Were A Sailboat, de l’àlbum Pictures (2017) i va continuar amb una meravellosa versió de Wonderful Life, de Black (1986), a les quals van seguir Belfast, de John Mayall, inclosa a l’àlbum Call of the Search, (2003) i una particular i bonica versió de Wonderful World, de Louis Amstrong.

Al concert, íntim i acollidor, com la seva protagonista, també s’hi van poder escoltar As long As I Live, la versió que ha fet Melua de la cançó de Harold Aslen, inclosa en l’àlbum The House (2010) i la mítica I Will Be There (1970), dels Jackson Five.

En acabar, la cantant va regalar al públic nous arranjaments d’antigues cançons com Closest Thing To Crazy i Nine Million Bicycles, i dos bisos: Diamonds Are Forever, que va popularitzar en el seu moment Shirley Bassey, i Cried For You, del seu àlbum Piece by Piece (2005).

HISTÒRIA D’AMOR I DESAMOR. Dins la programació del Festival de Peralada, l’església del Carme del castell ha estat l’escenari, també aquest cap de setmana, del ressorgir de la història d’amor i desamor de Dido i Aeneas, interpretada per la 22a Acadèmia Barroca Europea d’Ambronay, sota la direcció de Paul Agnew, que ha reproduït una versió fidel de l’òpera original de Henry Purcell. Es tracta d’una òpera semiescenificada per joves músics virtuosos (quatre d’ells espanyols), seleccionats entre els millors del continent, que van mostrar una gran profunditat de l’expressivitat, la teatralitat i la retòrica, així com de les exigències tècniques del repertori.

El concert de Peralada, d’una gran bellesa musical i interpretativa, ha estat l’única parada de l’Acadèmia a l’Estat Espanyol en què, per primer cop, Agnew s’ha encarregat de la direcció musical, del concepte escènic, del concert teatralitzat i de la supervisió educativa del projecte.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li