L’ample europeu arribarà a Vilamalla el 2016, segons el compromís de l’Estat

0
595

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, va assegurar la setmana passada des de Figueres que l’Estat s’ha compromès a fer arribar l’any vinent l’ample europeu al futur centre intermodal del Far-Vilamalla. Les instal·lacions són una de les grans potes del corredor mediterrani a les comarques gironines. Font ha recordat que aquesta inversió, d’uns 4 milions d’euros, era la condició indispensable que les dues empreses logístiques, la catalana Tradisa i l’alemanya Mosolf, havien posat per instal·lar-se al futur complex.
El Castell de Sant Ferran va ser l’escenari el 28 d’abril d’una jornada sobre el desenvolupament de les xarxes i els serveis logístics al sud d’Europa i el corredor mediterrani. En línies generals, els participants van coincidit en assenyalar que les grans infraestructures han de planificar-se en funció dels serveis que les faran rendibles i no a l’inrevés, com s’ha fet en en més d’un cas els darrers anys. En aquest sentit, per exemple, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, va assenyalar que el fracàs econòmic de l’empresa francoespanyola TP Ferro, concessionària del túnel del Pertús, és el model que “cal evitar” en un futur per garantir l’èxit del corredor mediterrani. Font ha recordat que en aquest cas el fracàs ha estat de gestió, perquè no s’ha aconseguit el volum de trens necessaris per fer rendible la inversió feta, i no pas a de la infraestructura, “que funciona i funciona bé”. “Quan parlem del corredor mediterrani ens hem d’habituar a parlar d’un corredor de serveis i no pas d’infraestructures”, ha reblat.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li