L’Alt Empordà és una de les comarques amb més superfície comercial per habitant

0
1022

Segons es desprèn de l’Anuari de la Distribució Comercial a Catalunya 2010 elaborat pel Departament d’Innovació, Universitats i Empresa, en què es descriu la situació del sector quotidià en règim d’autoservei per a l’any 2009, l’Alt Empordà és una de les comarques catalanes amb més percentatge d’oferta comercial que de població. És a dir, que és on hi ha més supermercats, i les seves variants, o bé que és on són més grans. De fet, la seva situació s’ha d’analitzar en el context de la demarcació de Girona, perquè aquesta zona és la que té més densitat comercial. Un factor en el qual té molt pes el repartiment de la població.
Un dels motius, apunta l’estudi, seria el fet que les zones turístiques i costaneres acostumen a concentrar la major part de l’oferta comercial. En el conjunt de la demarcació de Girona, set de les vuit comarques es posicionen com de les més denses de tot el territori català pel que fa a comerços -només la Garrotxa se’n desmarca-. Hi ha 348 metres quadrats de superfície d’autoservei per cada mil habitants, la xifra més alta de tot Catalunya, en què la mitjana és de 245 m2/mil habitants.
L’anàlisi explica que, a l’hora de valorar els resultats a escala comarcal, també cal tenir en compte que el resultat es pot veure influït per factors tan variats com el volum de població, les migracions internes o l’estructura del mercat de treball, entre altres. I respecte el 2008, afirma que les comarques catalanes experimenten poques variacions.

miquel alimentació. Entre els primers operadors de Catalunya, hi ha una empresa altempordanesa: Miquel Alimentació. El 2008 i el 2009 on va tenir més superfície de venda va ser a les comarques de l’Alt Urgell, la Terra Alta i el Baix Ebre. Pel que fa a l’Alt Empordà, el 2009 Grup Eroski va prendre l’hegemonia a Carrefour, i va guanyar superfície de venda.
En referència a la distribució de l’oferta d’acord amb la dispersió de la població, Carrefour és el que té més presència en municipis grans (més de 50.000 habitants), Miquel Alimentació en mitjans (entre 10.000 i 49.999 habitants), i el Grup Corporació Alimentària de Guissona és el més implantat en els pobles (menys de 10.000 habitants).

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li