L’Ajuntament fa marxa enrere i tornarà a habilitar el trànsit al carrer Sant Pau

0
730

La reorganització es farà efectiva el setembre, després d’actes rellevants com el Festival Acústica i la Mostra del Vi


Set anys després de tancar-se al trànsit rodat, el tram del carrer Sant Pau que arriba a la Rambla tornarà a estar obert. La mesura s’aplicarà durant el mes de setembre, quan hagin finalitzat els actes importants previstos per aquest mes, com el Festival Acústica i la Mostra del Vi de l’Empordà. Amb aquesta mesura s’intenta descongestionar el trànsit que s’acumula als carrers Caamaño i d’en Blanc, i per l’entorn de les places Catalunya i Palmera. S’espera que això també pugui afectar la mobilitat i l’accés a la zona migdia de la ciutat, que va des de la Rambla cap al Sud.

La decisió es va comunicar en una reunió efectuada a l’Ajuntament de Figueres, on van assistir l’alcaldessa, Agnès Lladó; el regidor de Mobilitat, Xavier Amiel, i el regidor de Serveis Urbans, César Barrenechea, amb un grup de veïns i veïnes de la zona el dimarts passat. Segons el regidor de Mobilitat, Xavier Amiel, es tracta d’una acció completament necessària, ja que «el dia a dia ens ha demostrat que la mesura afecta la fluïdesa del trànsit a altres punts de Figueres i que pel bé comú cal tornar a obrir aquest accés des de la Rambla». Alguns veïns van demanar durant la reunió que es col·loquin esquenes d’ase, per tal d’evitar que els vehicles circulin a més velocitat de la permesa. Afirmen que mesures com aquesta són les que podrien fer augmentar la seguretat dels vianants.

PRIORITAT PER A VIANANTS. Tot i permetre l’entrada de vehicles, el tram del carrer Sant Pau entre la Rambla i la plaça Triangular serà una zona de prioritat per als vianants. La velocitat màxima permesa serà de 20 km/h, i els agents de la Guàrdia Urbana efectuaran controls de velocitat periòdics amb les corresponents sancions econòmiques en cas que els automòbils superin el límit permès. Tot i la demanada dels veïns, de moment no està previst col·locar esquenes d’ase a cap punt del traçat reobert.

DECISIÓ MEDITADA. La reobertura del tram set anys després ha estat una resolució presa a consciència. El regidor Xavier Amiel ha declarat que aquesta mesura «té el suport dels serveis tècnics municipals, que té l’objectiu bàsic de millorar l’accés a la zona migdia de Figueres i, no menys important, ajudar a millorar la fluïdesa del trànsit a les places Catalunya i de la Palmera». Així doncs, sembla que el nou Pla de mobilitat previst per l’últim trimestre del 2020 no afectarà la reobertura del carrer. Aquest Pla de mobilitat es realitzarà paral·lelament al nou Pla d’ordenació urbanística municipal (POUM), i servirà per obtenir una imatge més real de la mobilitat de la ciutat. Amb aquesta informació es tindran més eines per poder decidir quines són les accions necessàries per aconseguir millorar la mobilitat de la ciutat.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li