La tecnologia al servei de l’aprenentatge

0
450

A La Salle Figueres, els darrers mesos de curs, l’ús de les eines informàtiques corporatives van ser molt importants per fer possible un procés d’ensenyament-aprenentatge significatiu i per fer un bon acompanyament a l’alumnat i les famílies


Des de fa uns quants cursos, l’escola La Salle Figueres disposa d’una plataforma pròpia i institucional, SalleNet, en la qual els alumnes i els professors centralitzen totes les tasques digitals i les famílies en poden fer el seguiment. A la plataforma s’hi troben penjats tots els materials didàctics del curs (llibres digitals i altres materials propis de l’escola), bústies d’entrega de treballs i projectes, enllaços a recursos digitals, etc. La interacció dels alumnes amb aquest espai digital és més o menys freqüent depenent de l’edat, i quan arriben a secundària els alumnes ja tenen un bon domini de l’eina, fet que els ajuda a treballar de manera àgil en un entorn digital segur, estable i actualitzat constantment. A més, a secundària cada alumne disposa d’un portàtil d’ús personal com un material escolar més, fet que facilita el treball a casa i el contacte permanent amb el professorat.

Els professors utilitzen diàriament la plataforma, sigui per la gestió acadèmica, per fer el seguiment de l’alumnat o les tutories, crear nou material didàctic o recomanar recursos existents, ja que SalleNet és una potent eina amb una infinitat de possibilitats. Les famílies també tenen accés a la plataforma, d’aquesta manera poden fer un seguiment acurat dels resultats acadèmics (i del procés d’aprenentatge) dels seus fills i tenir tota la informació a l’abast.

LA TECNOLOGIA EN L’ENSENYAMENT A DISTĂ€NCIA. Sens dubte, que els alumnes de l’escola La Salle Figueres i les seves famĂ­lies aixĂ­ com professorat ja treballessin amb una eina digital pròpia de l’escola, ha facilitat el rodatge en l’ensenyament a distĂ ncia. Tenir un professorat entrenat en l’ús de diferents eines digitals tambĂ© facilita el seguiment de l’alumne i que la interacciĂł sigui al mĂ©s efectiva i propera possible des del principi. Per exemple, tots els alumnes i professors disposen d’una adreça electrònica corporativa que els dona accĂ©s al Microsoft Teams, un entorn segur per realitzar videoconferències. A La Salle Figueres la tecnologia va unir a la comunitat educativa en temps de confinament.

Els mĂ©s petits de l’escola (infantil i cicle Inicial) tambĂ© van treballar amb Microsoft Teams per donar un acompanyament emocional interactuant amb la mestra i els companys. Cal remarcar que tots els equips docents han estat en contacte amb els alumnes i les famĂ­lies acompanyant al llarg de tot el trimestre no presencial. Per altra banda, les famĂ­lies han pogut comptar, en cas de necessitat, amb la psicòloga de l’escola per atendre situacions que es vivien a casa (angoixes, estrès emocional…).
L’ús i la facilitat d’accés a totes aquestes eines a l’abast de tot l’alumnat també els ha capacitat d’una bona competència digital, és a dir, de la capacitat d’utilitzar amb agilitat les noves tecnologies. La competència digital es considera una de les capacitats bàsiques i, a més, és transversal, és a dir, una habilitat necessària en qualsevol altra matèria que s’ensenya a l’escola, i més tard a tot arreu en quasi totes les activitats de la vida quotidiana per a tota persona que vulgui interactuar amb normalitat a la societat actual.

ESPAIS NATURALS. Però l’escola no només està preparada en l’àmbit tecnològic per fer front als reptes del nou curs. Amb el desig que l’escola pugui funcionar amb la màxima tranquil·litat possible, l’escola La Salle Figueres ha habilitat tots els espais de què disposa, sobretot llocs exteriors com ara el jardí o el Camp de la Tramuntana, que se sumen als amplis espais dels que dona de si la infraestructura, com ara el gran pati envoltat de plataners. D’aquesta manera els alumnes podran gaudir amb seguretat però també amb il·lusió i a l’aire lliure.

La Salle Figueres encara un curs molt diferent i incert en què les prioritats inclouen garantir la presència diària dels alumnes a les aules; reconnectar amb els aprenentatges després de gairebé 6 mesos d’absència a les aules fent especial atenció als aspectes emocionals dels alumnes i procurar garantir un entorn escolar segur amb la implementació de les mesures que es demanen des d’Educació i de Salut.


  • Pots veure el Suplement d’Ensenyament d’aquesta ediciĂł, aquĂ­.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li