La nova BiciTransCat circular i intermodal, al juny

0
954

Tal com havia avançat hora nova en exclusiva, es tracta d’un itinerari intermodal que complementa la Pirinexus, que des del 2013 ja enllaça l’Alt Empordà amb la Catalunya del Nord a través de la Jonquera. Ara, la ruta s’ha completat per la zona litoral de la comarca


La nova ruta transfronterera BiciTransCat, que enllaçarà Figueres i Perpinyà amb transport públic i bicicleta de manera circular, entrarà en funcionament el proper mes de juny. Tal com havia avançat HORA NOVA en exclusiva, es tracta d’un itinerari intermodal que complementa la Pirinexus, que des del 2013 ja enllaça l’Alt Empordà amb la Catalunya del Nord a través de la Jonquera. Ara, la ruta s’ha completat per la zona litoral de la comarca.

Per fer-ho possible, s’hi han hagut d’implicar diferents administracions de banda i banda de la frontera. Per això el president del Consorci de les Vies Verdes de Girona, Eduard Llorà, destaca la importància de «treballar conjuntament», i també explica que tothom espera que el projecte sigui un «referent» per poder promoure hàbits saludables. En aquest sentit, Llorà remarca que BiciTransCat pretén ser un incentiu per al turisme, però deixa clar que «el màxim beneficiat» ha de ser el ciutadà que viu al territori. «Els residents tindrem la possibilitat d’anar a la Catalunya del Nord a través de noves rutes. El turisme és important, però els principals beneficiats són els residents d’aquests pobles», va dir dijous durant la presentació del projecte.
L’acte es va fer a la Casa de Cultura de Girona i també va comptar amb la participació de la presidenta del Consell Comarcal, Sònia Martínez; el vicepresident del Conseil Départemental des Pyrénées-Orientales, Jean Roque; el regidor d’Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Figueres, Xavier Amiel, i la vicepresidenta de la Communauté Urbaine Perpignan Méditerranée, Arnelle Revel.

Foto: Diputació de Girona

Martínez va recordar que des del Consell Comarcal «es disposa d’un pla de treball en què se segueixen les línies de sostenibilitat i cooperació». Amiel va assenyalar: «Volem refermar el nostre compromís per fer compatibles tant el que és Figueres, una ciutat de destí turístic, com l’ús cada cop més creixent de les bicicletes». I Revel va destacar: «Amb aquest projecte ens hem compromès al desenvolupament de la ruta ciclista EuroVelo 8, la ruta del Mediterrani», i va afegir: «La particularitat del nostre itinerari és gaudir del riu en un entorn mediambiental amb vistes al Canigó».

NOUS TRAMS I 4,6 MEUR. La nova ruta aplega nous trams que s’han obert o que s’han millorat amb els 4,6 milions d’euros finançats pels fons europeus POCTEFA. A l’Alt Empordà, la ruta passa per Figueres, el Far d’Empordà, Vila-sacra, Castelló d’Empúries, Peralada, Roses, Palau-saverdera, Pau, Vilajuïga, Llançà, Colera i Portbou. I per l’altra banda de la frontera, el recorregut continua per Cervera de la Marenda, Banyuls, Cotlliure, Argelers i Canet de Rosselló fins a connectar amb l’àrea urbana de Perpinyà, on acaba.

Perquè això sigui possible, s’han hagut de fer diverses actuacions a la comarca (vegeu fotos petites), com per exemple adequar el pas de bicicletes entre Figueres i Vilajuïga, millorar el traçat a la capital, habilitar un recorregut d’accés a Roses, fer el nou carril bici de Castelló d’Empúries, senyalitzar tot el traçat o crear nous enllaços amb els Pirineus Orientals.

El projecte ha comptat amb la col·laboració de la Diputació de Girona, el Consell Departamental dels Pirineus Orientals, la Comunitat Urbana de Perpinyà Mediterrani, el Consell Comarcal de l’Alt Empordà i els diferents ajuntaments que se’n beneficien.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li