La Diada des de la pantalla

0
613

Biblioteques, editorials i entitats s’adapten a la situació provocada per la Covid-19 i ofereixen les seves propostes en línia


 

El Sant Jordi mĂ©s virtual de la histĂČria s’ha celebrat amb diverses incitatives a travĂ©s de la xarxa. La gran majoria d’autors i editorials no van tenir mĂ©s remei que fer les presentacions de les seves obres de forma virtual. Sabent-ho per endavant, des de la biblioteca de Figueres van organitzar la jornada habitual amb escriptors i autores del territori, en un format totalment virtual. En aquesta revetlla virtual de Sant Jordi, autors com ara Josep Algans, Joan ArmenguĂ©, Jordi Casals, Josefina Font o Pol Meseguer van formar part dels mĂ©s de seixanta vĂ­deos, en quĂš els escriptors presentaven la seva obra en menys d’un minut. A mĂ©s, les editorials Art de la MemĂČria, Brau, Cal·lĂ­graf i Wunderkammer tambĂ© van presentar les novetats per aquest Sant Jordi.

El conte de ‘La llegenda de Sant Jordi’

LECTURES. Les xarxes tambĂ© es van fer servir perquĂš des de diverses biblioteques de la comarca es fessin lectures de diversos contes. La Jaume Vicens Vives, de Roses, va oferir «La llegenda de Sant Jordi i el drac». Una proposta similar va sorgir de CastellĂł d’EmpĂșries, on es va fer l’hora del conte virtual: «Sant Jordi i altres llegendes populars», amb Joan de Boer.

VALORACIONS. Des de fa prĂ cticament un mes, el sector del llibre ha impulsat diverses iniciatives per intentar frenar el fort cop econĂČmic que podia comportar aquest Sant Jordi confinat. Una d’aquestes, Llibreries Obertes, ha donat les grĂ cies a travĂ©s de les xarxes socials per la venda de «mĂ©s de 45.000 llibres». Segons el col·lectiu, aixĂČ suposa una «injecciĂł de gairebĂ© 1 miliĂł d’euros per a les 457 llibreries adherides». El Gremi de Llibreters tambĂ© ha emĂšs un comunicat on agraeix la «magnĂ­fica resposta de la gent al lema amb quĂš les llibreries per primer cop a la histĂČria no podien oferir el Dia del Llibre». La presidenta, M. Carme Ferrer, felicita els lectors i clients per la resposta que han donat a la crida de les llibreries i insta a continuar donant-los suport en aquests moments de confinament. Tot i aixĂ­, Ramon Moreno, d’Edicions Cal·ligraf, afirma que «Sant Jordi tĂ© unes expectatives i un volum als quals ni de bon tros s’ha arribat. SĂ­ que hi ha hagut vendes, perĂČ que aquesta Diada virtual ha servit per «posicionar el mĂłn del llibre, traslladar la importĂ ncia de la lectura a la gent i buscar el suport de la gent que necessitem, sobretot les llibreries, que son les que estan tancades i les que mes pateixen». 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li