La comarca dels punts negres

0
1600

Els cinc trams que el Govern espanyol té registrats com a punts negres de la demarcació de Girona són a l’Alt Empordà


Les carreteres de titularitat estatal que transcorren per l’Alt Empordà són les més perilloses de tota la demarcació. Així ho ha admès el mateix Govern espanyol com a resposta a una pregunta escrita que el diputat socialista Marc Lamuà havia presentat al Congrés. Lamuà va demanar quants accidents mortals i amb ferits hi va haver a les carreteres estatals gironines l’any 2016, quines actuacions s’han fet a la xarxa i quin pressupost s’hi ha destinat, i quins són els principals “punts negres”. I la resposta no deixa lloc a dubtes: els cinc punts on s’han registrat més sinistralitat són de la comarca [vegeu-los a dalt].

Concretament, a la xarxa de carreteres estatals de Girona hi ha 2,7 km de trams de concentració d’accidents. Són dos trams de mig quilòmetre de l’N-II al seu pas per la Jonquera; un altre tram de l’N-II al seu pas pel terme municipal de Capmany; el tram de l’N-260 que enllaça amb la variant d’Ordis i Borrassà (un punt on els veïns ja s’han començat a manifestar per reclamar una rotonda), i el tram vilafantenc de l’N-260, on acaben de construir la nova rotonda (accés a l’estació de TAV).

L’Estat assegura que, a part de senyalitzar els trams, han fet estudis detallats per intentar identificar les causes de risc i prendre mesures, algunes de les quals ja s’han executat. Destaquen que, “amb la realització de les grans actuacions de construcció de noves infraestructures i condicionament de les existents, es milloraran les característiques i la qualitat de les carreteres, i s’augmentarà la seva capacitat, comoditat i seguretat”. Paradoxalment, però, els pressupostos generals de l’Estat per aquest 2017 només preveuen acabar de desdoblar l’N-II entre Medinyà i Orriols.

En aquest sentit, el mateix Lamuà va formular una altra pregunta per demanar en quin estat estaven, a 31 de desembre de 2016, els trams de l’N-II. I de l’Alt Empordà li van respondre que el tram Vilademuls-Orriols ja està en obres, i que dels altres sis se n’estan redactant els projectes i estudis informatius, així com les tramitacions ambientals. Foment també recorda que, “com a actuacions més urgents i a curt termini”, s’estan executant les obres de les cruïlles entre l’N-II i les carreteres de Pontós i de Garrigàs.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz