La 33a Mostra del Vi va generar un impacte de 367.864 euros

0
840

Figueres ha rebut 5,66 euros per cada euro invertit al certamen


 

La 33a Mostra del Vi de l’Empordà ha generat un impacte econòmic de 367.864 euros, segons un estudi elaborat per l’Ajuntament de Figueres i la consultoria Baldrick & Munitz. L’informe posa de manifest que, per cada euro invertit en el festival, el retorn és de 5,66 euros. I la despesa mitjana dels assistents ronda els 25 euros.

L’estudi detalla que, dels 367.864 euros d’impacte econòmic total, 254.753 euros corresponen a impacte directe i 113.110 euros a impacte indirecte. A més, també revela que amb la celebració de l’esdeveniment s’han creat 6,7 llocs de treball anuals.

Pel que fa a la procedència dels espectadors, evidencia que el 43% dels assistents són locals, un 44% provenen de l’Empordà, i un 13% són forans. Aquest públic sol ser madur, amb una mitjana de 37,9 anys, i la majoria dels assistents coneixen la mostra a través de les amistats (36%). I les seves motivacions són variades, tot i que el 51% dels enquestats afirmen que van acudir a la mostra per l’afició al vi. Un 25% ho van fer per l’ambient de la ciutat, i un 20% com a activitat social.

L’estudi també calcula que l’impacte en mitjans de comunicació està valorat en 65.972 euros, que és el cost que hauria representat haver de pagar com a publicitat totes les notícies publicades als mitjans en relació amb la Mostra del Vi. I conclou que prop del 90% dels enquestats recomanaria l’esdeveniment a altres persones, i la puntuació mitjana que obté l’esdeveniment és de 8,6.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li