Jonas Kaufmann i Plácido Domingo, primers fitxatges del Festival de Peralada

0
1340

El tenor alemany donarà el tret de sortida al programa líric del 2018, que comptarà amb l’òpera ‘Thaïs’, de Massenet


 

El Festival Castell de Peralada ja ha avançat dos dels espectacles de la pròxima edició, que se celebrarà entre els mesos de juliol i agost del 2018. En primer lloc, l’aclamat tenor Jonas Kaufmann tornarà al festival per tercera vegada _hi va actuar en les edicions del 2012 i del 2014, amb èxits aclaparadors_, la nit del 28 de juliol. Amb format de concert líric, el tenor bavarès, acompanyat de l’Orquestra Titular del Teatro Real, que dirigirà des del podi el mestre Jochen Rieder, oferirà un programa dissenyat per exhibir el seu reconegut talent i versatilitat, conciliant els poderosos dots dramàtics amb una gran sensibilitat en les lectures més delicades del repertori líric.

L’endemà, el diumenge 29 de juliol, l’òpera Thaïs, de Jules Massenet, arribarà, per primera vegada, a l’escenari del festival empordanès, en una versió concert en què el baríton Plácido Domingo encarnarà Athanaël, el personatge místic i apassionat entossudit a redimir la sensual cortesana egípcia, interpretada per la gran soprano Ermonela Jaho, protagonista de l’obra del compositor francès.

Acompanyats de les bases estables del Teatro Real al compàs de la batuta experimentada del mestre Patrick Fournillier, gran coneixedor de l’obra i l’univers Massenet, i les veus de Michele Angelini, Jean Teitgen, Lídia Vinyes Curtis i Elena Copons, al costat del cor titular del Teatro Real, Thaïs aterrarà a Peralada amb un elenc vocal i musical de luxe.

Thaïs és una òpera en tres actes de Jules Massenet sobre un llibret en francès de Louis Gallet, basat en la novel·la homònima d’Anatole France. La novel·la, al seu torn, gira al voltant de la llegenda cristiana de santa Taís, una prostituta egípcia que va ser convertida per Sant Pafnuci. L’obra es va estrenar a l’Òpera de París el 16 de març del 1894, protagonitzada per la soprano nord-americana Sibyl Sanderson, per a la qual Massenet havia escrit expressament el paper.

INTERNACIONALITZACIÓ. L’avanç de programació de la pròxima edició del festival respon a la voluntat de l’organització de fidelitzar el públic, internacionalitzar l’esdeveniment i potenciar la destinació Empordà – Costa Brava a l’estranger. En aquest sentit, l’organització ha explicat que “per poder entrar a formar part de les agendes i els circuits d’òpera internacionals és imprescindible donar a conèixer les propostes amb mesos d’antelació”.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li