Invertiran 30 milions per millorar la línia de tren Figueres-Portbou

0
987

El Ministeri de Transports i Mobilitat i Adif executaran en els propers mesos dues actuacions per reduir el risc d’avaries i augmentar la velocitat dels combois


El Govern espanyol ha previst una inversió multimilionària per millorar la xarxa ferroviària de l’Alt Empordà. En els propers mesos, s’invertiran gairebé 20 milions d’euros per modernitzar la línia de tren convencional que uneix Figueres amb Portbou, i també amb Girona. Concretament, s’executaran dues actuacions emmarcades en el Pla de rodalies, que entre altres objectius vol millorar la fiabilitat i la seguretat del servei mitjançant diverses reformes i actualitzacions.

BLOQUEIG AUTOM√ÄTIC BANALITZAT. D‚Äôuna banda, el Consell de Ministres va donar llum verda dimarts a la proposta del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per renovar tota la l√≠nia. El ministeri licitar√† el projecte per 21,3 milions d‚Äôeuros i tindr√† un termini d‚Äôexecuci√≥ de 25 mesos (6 per redactar el projecte i 19 m√©s per realitzar les obres). La inversi√≥ es basa en la instal¬∑laci√≥ del Bloqueig Autom√†tic Banalitzat, un sistema d‚Äô√ļltima generaci√≥ que permet la circulaci√≥ per via doble indiferentment de la via i del sentit. Aquest sistema permet que es millori la capacitat d‚Äôexplotaci√≥ ferrovi√†ria perqu√® hi haur√† m√©s operativitat i flexibilitat en la circulaci√≥ de trens.

A més, el BAB també permet que els trens comercials circulin més de pressa, i redueix la probabilitat que hi hagi una incidència. En cas d’avaria, el sistema també redueix el temps de reparació i permet recuperar la circulació abans.

El projecte preveu construir noves instal·lacions pels sistemes informàtics de gestió i regulació del trànsit de trens, i també pels equipaments de detecció dels combois. Concretament, la inversió inclou la instal·lació del sistema d’Anunci de Senyals i Fre Automàtic (ASFA) digital i la senyalització amb llums LED fixa i lluminosa. A més, les instal·lacions s’incorporaran al Control de Trànsit Centralitzat (CTC) que hi ha a Barcelona.

NOVA SUBESTACI√ď A PORTBOU. D‚Äôaltra banda, Adif ja ha licitat el contracte d‚Äôobres per construir una nova subestaci√≥ el√®ctrica de tracci√≥ a Portbou. Aquestes instal¬∑lacions permeten convertir l‚Äôenergia el√®ctrica prove√Įda per la xarxa general a les condicions de voltatge, corrent i freq√ľ√®ncia adequades per al seu √ļs en mitjans de transport. En aquest cas, l‚Äôobjectiu √©s dotar la l√≠nia d‚Äôample convencional Barcelona-Girona-Portbou d‚Äôuna nova instal¬∑laci√≥ per augmentar la capacitat de tracci√≥ i la fiabilitat del sistema d‚Äôelectrificaci√≥, amb la finalitat √ļltima de reduir les avaries que provoquen retards i cancel¬∑lacions de trens.

La subestació es construirà en uns terrenys que Adif té a davant de l’estació, i serà la cinquena de la demarcació (les altres estan a Llançà, Sant Miquel de Fluvià, Girona i Maçanet de la Selva). Els treballs costaran 8.136.402,50 euros (que es finançaran amb fons europeus), i està previst que s’executin en 17 mesos.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li