Inauguren el tram d’N-II desdoblada que uneix Orriols amb l’accés a l’AP-7 cap al sud

0
615

El secretari d’Estat d’Infraestructures recorda que la fi de les concessions de l’AP-7 reconfigurarà la xarxa


 

El Ministeri de Foment va inaugurar dimecres el primer tram desdoblat de l’N-II que beneficia l’Alt Empordà, encara que sigui en una proporció mínima. Es tracta dels 3,3 quilòmetres que uneixen el nucli d’Orriols, al terme municipal de Bàscara, amb l’entrada de l’autopista AP-7 de Vilademuls, ja al Pla de l’Estany.

Les obres han costat uns 16 milions d’euros, i aquest tram feia deu anys que estava empantanegat. El 2009 hi van començar els treballs, però el 2010 es van aturar perquè va ser un dels projectes inclosos al llistat de retallades impulsades per l’aleshores ministre de Foment, José Blanco, en ple embat de la crisi econòmica. No va ser fins al 2015 que les màquines van tornar a trepitjar el terreny per completar una de les infraestructures més reivindicades al territori. Ho van fer, però, amb el projecte modificat, perquè en lloc de desdoblar la carretera finalment l’han duplicat.

La nova A-2 té dues calçades amb dos carrils de 3,5 metres i una mitjana d’entre 2 i 3 metres. Al mig del tram hi ha l’enllaç amb Sant Esteve de Guialbes. Seguint –en aquest cas sí– el projecte, hi han construït una rotonda elevada que connecta el nou tram d’autovia amb la carretera GIV-5142, el traçat actual de l’N-II en sentit sud i diversos camins veïnals.

Durant l’acte d’inauguració oficial –que va reunir diverses personalitats polítiques i empresarials–, el secretari d’Estat d’Infraestructures, Pedro Saura, va defensar que el tram s’emmarca en una nova línia estratègica del govern espanyol que aposta per prioritzar obres que millorin la productivitat econòmica, facilitin les interconnexions, respectin el medi ambient i prioritzin la seguretat de les persones usuàries. I va recordar que per aquest tram hi circulen uns 16.000 vehicles diaris. «És una inversió important en un corredor en el qual volem continuar invertint», va indicar Saura. El secretari d’Estat va recordar que la fi de les concessions dels peatges a l’AP-7 reconfigurarà la xarxa viària a les comarques gironines, i sosté que cal fer un estudi de mobilitat per determinar com s’articulen les connexions. Però va assegurar que això no vol dir que s’aparqui el desdoblament de l’N-II, sinó que comportarà establir les inversions «de manera racional». 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li