Greenpeace diu que la pressió urbanística colpeja el cap de Creus i els Aiguamolls

0
78

Greenpeace denuncia que un total de vuit espais naturals de la costa catalana estan sent destruïts per culpa de la pressió urbanística. Es tracta del Cap de Creus, els Aiguamolls de l’Empordà, les Illes Medes, les costes del Maresme, el Delta del Llobregat, les costes del Garraf, el litoral Tarragoní i el Delta de l’Ebre. Segons aquesta associació, el 46,5% de la costa catalana està urbanitzada, cosa que suposa l’índex més elevat de la costa espanyola. La delegada de Greenpeace a Catalunya, Anna Rosa Martínez, admet que la crisi ha frenat la construcció al litoral, però també avisa que l’obra pública continua afectant aquests espais. 

Segons Martínez, el Cap de Creus s’està veient afectat per les noves urbanitzacions per a persones ‘amb alt poder adquisitiu’ que s’estan creant a Cadaqués. En aquest sentit, també ha denunciat que aquesta zona es veurà amenaçada pel projecte d’ampliació del polígon industrial de Roses, que preveu arribar als 187.000 metres quadrats.

Pel que fa als Aiguamolls de l’Alt Empordà, l’entitat ecologista afirma que estan amenaçats per les ‘vivendes il·legals’ i un creixement urbanístic ‘desmesurat’. La zona de les Illes Medes està afectada per l’interès pesquer de la llagosta. També lamenten el projecte d’una marina a Pals.

Martínez també ha afirmat que les costes del Maresme estan amenaçades pels drenatges i les regeneracions artificials de les platges, que es fan a partir dels bancs de sorra submergits a l’interior del mar. D’altra banda, el Delta del Llobregat està amenaçat per les ampliacions de l’aeroport, el port de Barcelona i els polígons industrials.

En el mateix sentit, les costes del Garraf es veuen afectades per l’ampliació del port de la Ginesta a Sitges, l’ampliació del port de Cubelles i la contaminació generada per l’abocador del Garraf.

Pel que fa al litoral tarragoní, denuncien la urbanització d’Els Muntanyans II, a Torredembarra. Finalment, el Delta de l’Ebre, està afectat per un creixement urbà ‘lent’ però ‘constant’, pels 188 amarraments il·legals i noves dàrsenes en els ports de Sant Carles de la Ràpita, Deltebre i l’Ampolla, a més de la contaminació.
 

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz