GestiĂł de xarxes

0
344

L’actualitat em força a escriure de xarxes, ferroviĂ ries i socials. Hauria preferit dedicar aquestes lĂ­nies a recordar al govern que els acords del ple –via l’aprovaciĂł de mocions– s’han de complir. I fer-ne seguiment. De complir els acords polĂ­tics, ja s’ho farĂ , el govern. TambĂ© preferiria centrar l’article en la primera jornada de neteja de l’entorn natural, aquest dissabte passat, a les basses del terrisser, un espai natural a tocar de la presĂł del Puig de les Basses. Vam recollir desenes de quilos de runa i deixalles diverses, dins la jornada “Let’s clean up Europe”. Però l’actualitat em porta a escriure de la poca sintonia d’alguns regidors amb les xarxes socials, i tambĂ© de la crònica situaciĂł de deixadesa de la ciutat amb la xarxa ferroviĂ ria, sobre tot el pas a nivell, per treure’l del centre de la ciutat, amb l’utopia del soterrament, decisiĂł ajornada sine die. A les xarxes socials, em decanto per Twitter, on el regidor Diego Borrego estĂ  fent punts a tuitstar, ja sigui amb piulets incendiaris o com objecte de notĂ­cies surrealistes. Desconec si aquesta gestiĂł reporta beneficis electorals. A l’altra banda hi ha l’alcaldessa, Marta Felip, que se sent assetjada pel periodista Sergi Caballero, acusat de ser el darrer engranatge d’una seqüència provocada pels “plors” del PSC. Aquests atacs i laments tenen curta volada. Com gairebĂ© tot el que passa a les xarxes socials, que “animen” les estones de safareig virtual, cada vegada mĂ©s habituals però que ens aĂŻllen de la realitat. Una realitat que conviu, i de fa mĂ©s de 40 anys que batalla, amb el dilema de què fer amb una xarxa ferroviĂ ria –i dos passos a nivell– que secciona Figueres en dos. Com tambĂ© ho fa el cinturĂł de Ronda, però mĂ©s apartat. Recupero l’acord –trencat fa pocs mesos– de CompromĂ­s d’Esquerres per Figueres a l’hora de donar estabilitat al govern que va començar aquest mandat (CiU i PSC). IncloĂŻa, a proposta nostra, treballar el consens dels grups polĂ­tics per trobar una sortida al problema de la lĂ­nia del tren convencional. Al punt 3.3.4 de l’acord (encara es pot consultar al web compromisxfigueres.cat) s’hi recollia la “creaciĂł d’una comissiĂł… …amb l’objectiu de trobar una soluciĂł definitiva per a la supressiĂł dels passos a nivell”. A l’estiu, fins i tot vaig parlar-ne amb l’alcaldessa i vaig aportar-li una possible soluciĂł, en el conjunt de la mobilitat urbana: rescatar el tram de l’A-7 a Figueres en ambdĂłs sentits perquè faci les funcions de ronda a ponent, no desdoblar la N-II, i amb l’estalvi d’aquesta obra innecessĂ ria invertir en el soterrament de la via de tren convencional. A partir d’aquĂ­, cap concreciĂł, cap resposta.

Com passa amb les xarxes “demà ningú ja no en parlarà”. Sobre el tren i els passos a nivell, els polítics –alguns– només recuperen el tema quan hi ha soroll, bé pels pressupostos de l’Estat, amb un lament que ja sembla una pregària amb data al calendari, bé quan s’acosten eleccions, donant categoria a una promesa fallida que només serveix per marcar paquet davant dels potencials votants. Amb aquests objectius, sense anar a més, no ens en sortirem. Zascas i likes, tants com vulguis.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz