Gestió de xarxes

0
1013

L’actualitat em força a escriure de xarxes, ferroviàries i socials. Hauria preferit dedicar aquestes línies a recordar al govern que els acords del ple –via l’aprovació de mocions– s’han de complir. I fer-ne seguiment. De complir els acords polítics, ja s’ho farà, el govern. També preferiria centrar l’article en la primera jornada de neteja de l’entorn natural, aquest dissabte passat, a les basses del terrisser, un espai natural a tocar de la presó del Puig de les Basses. Vam recollir desenes de quilos de runa i deixalles diverses, dins la jornada “Let’s clean up Europe”. Però l’actualitat em porta a escriure de la poca sintonia d’alguns regidors amb les xarxes socials, i també de la crònica situació de deixadesa de la ciutat amb la xarxa ferroviària, sobre tot el pas a nivell, per treure’l del centre de la ciutat, amb l’utopia del soterrament, decisió ajornada sine die. A les xarxes socials, em decanto per Twitter, on el regidor Diego Borrego està fent punts a tuitstar, ja sigui amb piulets incendiaris o com objecte de notícies surrealistes. Desconec si aquesta gestió reporta beneficis electorals. A l’altra banda hi ha l’alcaldessa, Marta Felip, que se sent assetjada pel periodista Sergi Caballero, acusat de ser el darrer engranatge d’una seqüència provocada pels “plors” del PSC. Aquests atacs i laments tenen curta volada. Com gairebé tot el que passa a les xarxes socials, que “animen” les estones de safareig virtual, cada vegada més habituals però que ens aïllen de la realitat. Una realitat que conviu, i de fa més de 40 anys que batalla, amb el dilema de què fer amb una xarxa ferroviària –i dos passos a nivell– que secciona Figueres en dos. Com també ho fa el cinturó de Ronda, però més apartat. Recupero l’acord –trencat fa pocs mesos– de Compromís d’Esquerres per Figueres a l’hora de donar estabilitat al govern que va començar aquest mandat (CiU i PSC). Incloïa, a proposta nostra, treballar el consens dels grups polítics per trobar una sortida al problema de la línia del tren convencional. Al punt 3.3.4 de l’acord (encara es pot consultar al web compromisxfigueres.cat) s’hi recollia la “creació d’una comissió… …amb l’objectiu de trobar una solució definitiva per a la supressió dels passos a nivell”. A l’estiu, fins i tot vaig parlar-ne amb l’alcaldessa i vaig aportar-li una possible solució, en el conjunt de la mobilitat urbana: rescatar el tram de l’A-7 a Figueres en ambdós sentits perquè faci les funcions de ronda a ponent, no desdoblar la N-II, i amb l’estalvi d’aquesta obra innecessària invertir en el soterrament de la via de tren convencional. A partir d’aquí, cap concreció, cap resposta.

Com passa amb les xarxes “demà ningú ja no en parlarà”. Sobre el tren i els passos a nivell, els polítics –alguns– només recuperen el tema quan hi ha soroll, bé pels pressupostos de l’Estat, amb un lament que ja sembla una pregària amb data al calendari, bé quan s’acosten eleccions, donant categoria a una promesa fallida que només serveix per marcar paquet davant dels potencials votants. Amb aquests objectius, sense anar a més, no ens en sortirem. Zascas i likes, tants com vulguis.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li