Formació entre parets hoteleres

0
464

Dos docents de la Universitat de Girona, Jordi Comas i Yassine Bouallala, lideren un projecte que ha convertit l’hotel de Torremirona en un centre de formació turística


La formació acadèmica ha deixat d’estar únicament entrellaçada amb els pupitres del col·legi i els passadissos de la facultat. Un clar exemple d’aquesta nova era educativa el trobem ben a prop, a Navata, concretament a les instal·lacions de l’hotel Torremirona Relais.

Els protagonistes de sacsejar la identitat de l’establiment i convertir-lo en un projecte pioner a la demarcació són dos professors de la facultat de Turisme de la Universitat de Girona, Jordi Comas i Yassine Bouallala. Fa tres anys els va arribar una proposta que els propietaris de l’hotel van efectuar a la universitat amb la voluntat d’esclarir les oportunitats de negoci existents, un primer contacte que amb el temps ha acabat amb els dos docents fent-se càrrec del negoci a través d’una gestió en règim de lloguer.

Des d’un primer moment, explica Bouallala, la propietat es va interessar pel seu projecte dual: “La nostra proposta es basa en la construcció d’un establiment no només des del punt de vista del funcionament econòmic, sinó que també està basat en la creació d’un centre d’experimentació relacionat amb la formació i la universitat”. Segons Bouallala, els eixos fonamentals que expliquen el seu model es fonamenten en diferents parts: per una banda, fer un rentat de cara a l’establiment per acostar-lo més al client i fer-lo més proper i, per l’altra, fomentar formació. Per a tots dos, l’hotel és un “experiment”, assenyala.

UN ‘LABORATORI’. “A la vegada que començàvem a canviar l’hotel, s’obrien les portes als estudiants. No per cobrir una vacant sinó que esdevinguessin ombres de gestió. Volíem convertir-lo en una mena de laboratori per tal que poguessin veure els encerts i els errors que cometem en el nostre dia a dia”, subratlla Bouallala abans de ressaltar que els alumnes participants, provinents dels graus de Turisme però també altres facultats com Econòmiques, treballen des del primer dia amb cadascuna de les posicions de responsabilitat de l’estructura de l’hotel i, una vegada s’acaba aquesta fase inicial, presenten projectes dins l’empresa centrats en les àrees que més els interessen i passen a formar part dels comitès de direcció.

LLAÇOS I SINÈRGIES. L’objectiu, diu el docent, és establir llaços: per una banda, l’empresa rep propostes per seguir evolucionant i els alumnes veuen el funcionament real d’un negoci. “Estan més preparats quan surten a treballar”, remarca. Els primers estudiants hi van començar a arribar fa uns dos anys i, des d’aleshores, n’hi han passat una vintena, alguns dels quals ara hi treballen.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz