Finestres virtuals obertes al mĂłn

0
733

El Museu Dalí, Visit Roses i Visit Figueres són els comptes de la comarca amb més seguidors a Instagram


 

Instagram, la xarxa social de la imatge per excel·lència, ja és una eina bàsica més per a la promoció turística. Ho tenen clar als ajuntaments dels municipis més turístics de la comarca i als punts d’interès i esdeveniments més coneguts i concorreguts. Així trobem que el nom de Dalí i tot allò que l’envolta té un interès màxim. Per exemple, el compte d’Instagram del Museu Dalí és el més seguit de l’Alt Empordà (8.000 followers); el segueix VisitRoses que té adherides més de 6.000 persones. Altres comptes importants són el VisitFigueres (3.891); FestivalAcustica (3.296) i el visitlescala (3.304).

JAUME MARĂŤN.En els darrers anys, tant des dels mateixos ajuntaments com des del Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona, s’estĂ  fent una feina important de promociĂł i el tema de les xarxes socials tĂ© un protagonisme mĂ©s que destacat. S’organitzen trobades d’instagramers com la d’aquest dissabte a Figueres, concursos i tambĂ© es vehiculen missatges promocionals i comunicacions diverses a travĂ©s d’altres plataformes com Twitter o Facebook. Un dels artĂ­fexs d’aquesta tasca Ă©s Jaume MarĂ­n, director de mĂ rqueting del Patronat de Turisme Costa Brava Pirineu de Girona. Segons MarĂ­n l’objectiu de trobades d’instagramers Ă©s aconseguir la creaciĂł de continguts, en aquest cas fotografies, i la seva publicaciĂł a Instagram. L’expert diu: “Amb això es contribueix a donar visibilitat al municipi i els seus atractius turĂ­stics i culturals i alhora es fa difusiĂł de les marques turĂ­stiques mitjançant l’ús d’etiquetes #inCostaBrava o #inPyrenees, en el cas de poblacions del Pirineu de Girona. A mĂ©s a mĂ©s, mitjançant aquestes trobades es potencia la relaciĂł entre els usuaris i es fomenta el sentiment de comunitat i relaciĂł amb les marques”. Sembla que el tema de la imatge Ă©s el mĂ©s ben acollit i per això s’explica l’èxit de la xarxa Instagram, però per Jaume MarĂ­n en la promociĂł turĂ­stica “cadascuna de les xarxes Ă©s especial per a coses concretes, i moltes sĂłn vĂ lides per a la promociĂł turĂ­stica: Facebook, Twitter, Instagram, Youtube… Instagram Ă©s una xarxa molt visual amb un pes fort en les relacions i les interaccions entre els usuaris. En aquest sentit Ă©s la xarxa mĂ©s inspiradora de totes i la que facilita les campanyes de posicionament de marques a travĂ©s d’etiquetes, alhora que fomenta la participaciĂł dels usuaris en la creaciĂł de continguts”.

FAST DIGITAL WS. Bea Vivas és també experta en màrqueting digital i desenvolupa la seva tasca a l’empresa Fast Digital WS. Vivas considera que Instagram és actualment la xarxa més en alça “perquè és la xarxa de les imatges per excel·lència”, afegeix que “molta gent prefereix veure una imatge o un vídeo abans que llegir un text”. Per aquesta experta el tema dels influencers (aquells que tenen més seguidors i són referència a la xarxa) són molt importants per a la promoció. Finalment, Bea Vivas posa l’exemple de la catedral de Girona a la xarxa i assegura: “Veure la foto pot ser un reclam per voler viure la sensació d’asseure’t-hi davant i veure-la físicament de veritat.”

ELS CREADORS.El llançament d’Instagram va ser el 2010 des de San Francisco, als Estats Units i els seus impulsors van ser els enginyers i emprenedors Kevin Systrom i Mike Krieger. L’aplicació es va dissenyar per a dispositius mòbils Apple i no va ser fins al 2012 que es va poder descarregar la versió per a Android. Actualment l’aplicació té més de 100 milions d’usuaris actius.

Leave a Reply

Sigues el primer a comentar!

Notificar-li
avatar
wpDiscuz