Figueres, una gran marca que hem d’aprofitar

0
937

La marca d’un lloc és la reputació que té, o les associacions mentals que provoca, entre els seus diferents públics, en aquest cas els figuerencs i figuerenques, els turistes, la població immigrant, les empreses i tots els col·lectius i organitzacions que “viuen” i “respiren” Figueres. Una gran marca suposa un gran avantatge competitiu que cal treballar i aprofitar.

“Tenim una gran marca i ho hem d’aprofitar”, “Figueres atrau una gran quantitat de turistes perquè té una marca molt forta”… aquestes són algunes de les frases que, sovint escoltem en el nostre dia a dia però, què vol dir que tenim una gran marca, i, en definitiva, per a què ens serveix?

La marca d’una ciutat té un impacte fonamental en la predisposició de la gent envers tot el que aquest lloc diu, fa o proposa. Una gran marca suposa un gran avantatge competitiu a l’hora d’atreure turistes, professionals, talent, esdeveniments, organitzacions internacionals, inversions i clients, i per tant més capacitat per generar ingressos i llocs de treball. I Figueres la té? Sens dubte.

La imatge d’una ciutat és conseqüència de la suma d’uns factors i elements que constitueixen la seva identitat diferenciada, així com de les accions i iniciatives desenvolupades en el temps pels seus ciutadans i pel seu govern municipal. Els esdeveniment en són un factor clau. Actes duts a terme per fomentar la participació ciutadana i projectar la ciutat i els seus valors a través de la cultura i els esdeveniments; impulsats per empreses i institucions (pensem només en la força de marca Dalí) o els mateixos ciutadans; per organismes vinculats a diferents àmbits de l’Ajuntament –Promoció Econòmica, l’Àrea d’Esports, el Teatre Municipal el Jardí– o les associacions empresarials, contribueixen a la projecció de Figueres com a ciutat oberta, avançada, creativa, inspiradora, diferencial (pensem el que ens suposaria tenir a Figueres un Museu del Circ únic a la zona) i dotada d’una gran qualitat de vida.

És una realitat, com deia en Manel RodrĂ­guez al seu article publicat recentment, que som una ciutat que no para, amb mĂ©s activitats (fires, festivals, festes…) de les que, segurament, el ciutadĂ  pot digerir. Hem de potenciar i bolcar-nos en aquells esdeveniments que transmetin el nostres valors de ciutat i la nostra identitat i que ens ajudin a posicionar-nos com a ciutat allĂ  on volem ser. I quan els tinguem, que en tenim i molts, comunicar-ho als quatre vents.

A més a més ens cal un ciutat que treballi per ser una destinació del talent i els negocis. Per a això caldrà millorar una sèrie de factors: donar més facilitats als emprenedors, els creadors, la innovació i el talent; impulsar la connectivitat i el domini dels idiomes, etc. Aquest aspecte és clau per a la generació d’ocupació de qualitat i per a la creació d’oportunitats per a joves i emprenedors. I per què no treballar en un projecte engrescador com obtenir estudis universitaris a Figueres?

Qualitat de vida i de l’espai urbà, qualitat dels serveis i cohesió social, són valors que no s’han de perdre mai de vista. Hem de tenir sempre clar quin model de ciutat volem, ja que construir marca i fer ciutat formen part de la mateixa equació. I estic convençuda que ja tenim molta feina feta però tanquem els ulls i ens imaginem la ciutat que volem?

Jeff Bezos, fundador d’Amazon diu que “La marca és el que les persones diuen de tu quan tu no hi ets davant”.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li