Figueres es promocionarà aquest estiu projectant un mapatge permanent

0
496

També es crearan tres rutes turístiques, es publicarà un nou web i es pintaran grans murals en tres punts, entre altres


 

«Posicionar Figueres com la ciutat de l’Empordà, una ciutat que aglutina serveis, cultura, comerç, oci, gastronomia… i vol ser un punt de referència per tot el turisme que està a l’entorn de 100 quilòmetres a la rodona». Aquest és l’objectiu del Pla estratègic de turisme de Figueres que van presentar ahir l’alcaldessa, Agnès Lladó, i el regidor de Turisme, Alfons Martínez.

El document inclou 15 accions que s’aplicaran ja aquest estiu per intentar atraure turisme de qualitat. La idea és intensificar el flux de visitants aprofitant tant el públic propi, com el de la Costa Brava Nord, el del sud de França i les famílies que tenen segones residències a la Costa Brava.

Així, entre el juny i l’agost, l’Ajuntament de Figueres té previst modernitzar la senyalització turística; col·locar una instal·lació amb el nom de ‘Figueres’ a davant de la Torre Galatea, que és l’espai més fotografiat de la ciutat; configurar tres rutes turístiques (la Figueres de Dalí, la Ruta de l’Exili i la Ruta Literària), que acabaran amb una copa en algun local de la ciutat; impulsar una campanya promocional a mitjans de comunicació de gran abast, o editar un vídeo turístic de Figueres.

També es comercialitzaran paquets turístics enogastronòmics de la ciutat i de l’Alt Empordà; es buscarà un acord amb Adif per poder promocionar Figueres als trens d’alta velocitat; se signarà un conveni amb Empordà Turisme per poder fer ús de les instal·lacions de l’Oficina de Turisme de l’estació del TAV; es publicarà un nou web turístic de la ciutat; s’establiran preus públics a l’oferta turística (per poder vendre productes de manera presencial i virtual); es potenciarà el castell de Sant Ferrant com a punt de visita, i diversos artistes elaboraran grans murals en tres zones de la ciutat (en el que serà el projecte Art al Carrer).

Paral·lelament, aquest estiu es projectarà un espectacle visual permanent aprofitant l’arquitectura i un joc de llums; es reforçarà la marca Figueres a través del concepte «Figueres, ciutat de l’Empordà», i es començarà a crear el Figueres Convention Bureau per al 2021, per convertir la ciutat en una destinació de congressos, seminaris i jornades.

El pla es va presentar ahir, coincidint amb l’inici de la fase 2 del desconfinament. L’equip de Govern admet que, preveient que els esdeveniments de molta concurrència seran els últims de recuperar-se, caldrà destinar més esforços a la promoció. Però Alfons Martínez assegura que «aquesta estratègia turística per la ciutat ja era la que prevèiem, i el que ha fet la Covid-19 ha sigut accelerar els tempos». El pressupost del servei de Turisme de l’Ajuntament per aquest 2020 és de 332.105,24 euros. 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li