Figueres es converteix en la primera ciutat catalana amb un bus elèctric

0
394

Figueres s’ha convertit en la primera ciutat de Catalunya de disposar d’un autobús elèctric. El nou vehicle, que entra en funcionament aquest dimarts a les deu del matí, ha tingut un cost de 208.000 euros i ha estat subvencionat més del 50 per cent per la Generalitat, la Comissió Europea i la Diputació de Girona. El bus té una capacitat per a 24 persones i una autonomia de 120 quilòmetres. Les seves reduïdes mides, -5,85 metres de llargada i 2 metres d’amplada-, li permetrà circular per carrers que fins ara no hi passava cap altre transport públic. Aprofitant aquesta peculiaritat, l’Ajuntament ha creat una nova línia, la E, amb una freqüència de 25 minuts i farà el recorregut pel centre de la ciutat. 

El secretari secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial Obres Públiques de la Generalitat, Manel Nadal, ha participat, juntament amb l’alcalde de Figueres, Santi Vila; el regidor de Medi Ambient, Richard Elelman, i la regidora i consellera delegada de Fisersa, Núria Navarro, en la inauguració, aquest dilluns per la tarda, d’aquest autobús que entrarà en funcionament a partir de dimarts de deu del matí a una del migdia i de quarts de cinc a quarts de nou.

El regidor de Medi Ambient i artífex d’aquesta iniciativa ha avançat que el gener del 2010, Figueres tindrà un segon bus elèctric que estarà totalment subvencionat per la Comissió Europea.Aquest primer vehicle ha tingut un cost de 208.000 euros, 60.000 euros dels quals han estat aportats per l’Oficina del Canvi Climàtic de la Generalitat; 35.000 euros més el Departament de Política Territorial i Obres Públiques i 22.500 euros per la Diputació de Girona. Elelman ha explicat que a l’abril, l’Ajuntament de Figueres rebria 50.000 euros més de la Comissió Europea.

La ruta assignada serà des del centre fins a diversos punts de la ciutat. Així, recorrerà la plaça Triangular, l’Institut Ramon Muntaner, Correus, Torres i Bages, Rambla Nova, Rally sud, Olivar Gran, Dama d’Aragó, Santa Creu, Pere III, Méndez Núñez, plaça del Gra, plaça de Catalunya, Rambla i, de nou, arribarà a la plaça Triangular. L’any passat, 520.000 persones van utilitzar a la ciutat el transport públic.

Per la seva part, el secretari secretari per a la Mobilitat del Departament de Política Territorial Obres Públiques de la Generalitat, Manel Nadal, ha destacat l’esforç del consistori per situar-se al capdavant de les ciutats catalanes en matèria de transport sostenible. Nadal ha explicat que la Generalitat estava redactant el pla de transport de viatgers que contemplava no només crear i incrementar el nombre d’autobusos de l’àrea urbana de Figueres, sinó també crear noves línies fins Perpinyà, Gironès, el Pla de l’Estany i el Baix Empordà.
 

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li