Esther Escudero: «És una idea molt maca treure un producte de context i exposar-lo on no hi hauria de ser»

0
493

És la propietària de Sa Botigueta, de Cadaqués, un dels establiments que participa en la campanya ‘L’Empordà als Aparadors’


«No hi ha res que t’hagis d’endur sí o sí, però potser t’ho emportaries tot». Així de convençuda es mostra Esther Escudero, propietària de Sa Botigueta, quan parla dels seus productes. 13 anys després de la seva obertura, el temps i un llarg llistat de clients fidels li han donat la raó. Ara té tres punts de venda. La botiga «mare» de Cadaqués, oberta en època de temporada; la del centre de Roses, disponible tot l’any, i la venda en línia.

Què hi podem trobar a Sa Botigueta?
Sa Botigueta és un espai on pots trobar un regal per gairebé tothom de la família. Tot i que també s’hi poden trobar grans marques, tenim un producte una mica diferent. Per exemple: tinc unes bosses de cotó fetes per una parella de Sabadell, uns puzles infantils ideats per uns dissenyadors de Banyoles i fets per uns il·lustradors… La idea és fer un regal que tingui un rerefons; oferir un present que no el puguis trobar a tot arreu. Pots trobar tant regals per a mainada com per a la teva mare, un tiet, o per a tu mateix.

Quin producte recomanaria als clients?
No hi ha res que pugui recomanar a un públic general. En realitat no hi ha cap producte de necessitat. Te n’has d’anar amb el que t’agrada. Trobaràs el teu regal. No hi ha res que t’hagis d’endur sí o sí, però potser t’ho emportaries tot. Alguns dels meus clients així m’ho diuen. En el fons hauràs d’acabar triant entre les coses que t’agradin.

Ostres, clients que s’ho emportarien tot. Això vol dir que té clients que repeteixen?
Sí. Tinc clients que em compren cada any. Tant per xarxes socials com a la botiga de temporada de Cadaqués, com a la de Roses. Gent de Roses i de Figueres que venen a fer la compra per Nadal. Volen buscar un regal una mica diferent. És un lloc ideal si vols sorprendre i portar alguna cosa maca que agradi.

En l’Empordà als aparadors està als dos bàndols, com a productora i com a comerciant. Com és això?
Quan va sortir la campanya, jo vaig entrar com a aparadorista, però al cap de poc se’m va encendre la bombeta. Jo tinc la meva pròpia firma i productes propis. Per què no intentar exposar-los a altres botigues? Així que l’any passat ja vaig exposar en una carnisseria i en una agència de viatges.

Li sembla positiva, la campanya?
Trobo que està bé. Com a botiga cedeixes part del teu aparador perquè s’hi exposi un producte que potser no tindria aquesta opció. Els productors porten els seus productes a diferents espais on de forma natural no arribarien. En el meu cas, al meu aparador m’hi han col·locat unes melmelades de Ca la Conxita. Trobo que és una idea molt maca treure un producte fora de context i exposar-lo en un espai on en teoria no hi hauria de ser. Si jugues amb aquest efecte sorpresa, la gent encara s’hi fixa més. És una de les coses bones d’aquesta campanya.

Leave a Reply

avatar
   
Notificar-li